logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  16.10.2018

Czy o taką (nie)doskonałość chodziło?



,,Naga prawda o nagości”, czyli międzynarodowy projekt magazynu Women’s Health ma na celu uwidocznić „fałszywy obraz piękności”, jaki projektują portale społecznościowe, przyczyniając się do kompleksów kobiet.  Inicjatywa, w ramach której przeprowadzono sesję zdjęciową – nagich (nie)doskonałych Polek –  ma za zadanie pokazać stosunek kobiet do ich ciała, ale przede wszystkim ich długą drogę do samoakceptacji.

Czy zamysł inicjatorów akcji spotkał się z akceptacją ekspertów reklamy i marketingu  społecznego? Jak mówi Witold Koroblewski, juror konkursu na Kampanię Społeczną Roku, sesja magazynu Women’s Health faktycznie obrazuje brak doskonałości…  Czy o takie piękno chodziło?

„Upatrywanie głównego winowajcy wykreowania nierzeczywistego obrazu kobiecego ciała w portalach społecznościowych przez magazyn fitnesowy jest, mówiąc oględnie, odwracaniem kota ogonem. To właśnie portale społecznościowe poprzez między innymi partyzanckie publikowanie zdjęć modelek przed retuszem zmusiły korporacje do zrewidowania swojej polityki dotyczącej sposobu pokazywania kobiet. Sposobu wykreowanego przez pisma, jak właśnie Women’s Health, ale przede wszystkim przez przemysł modowy, który od lat promuje modelki o wyglądzie wychudzonych chłopców. Dlatego choć z jednej strony akcja może mieć jakiś sens, to jednak kierowanie jej ostrza przeciwko portalom społecznościowym wydaje mi się zbyt wybiórcze i niedotykające źródła problemu. Zdecydowanie nie podoba mi się agresywny, rewolucyjny ton akcji: „Nadchodzi bunt kobiet niedoskonałych”. Bunt przeciw czemu? Rozumiem, że walka toczy się z kompleksami, niedowartościowaniem i stresem związanym z niską samooceną, ale wydaje mi się, że jest to walka wewnętrzna, tocząca się w psychice każdej kobiety. Przedstawianie tych kompleksów w agresywnym tonie donikąd nie prowadzi. Zwłaszcza, że, jak czytam na stronie akcji, chodzi tu przede wszystkim o bunt przeciw sobie samym „do tej pory byłyśmy dla siebie zbyt surowe”.

View this post on Instagram

The immense and unrealistic pressure of Social Media to look perfect? NOT IN HERE 👑 @katarzyna.dacyszyn #fakeoffpoland #fakeoffuk #fakeoff

A post shared by DOMINIKA CUDA (@dominikacuda) on Aug 22, 2018 at 1:28pm PDT

Dużym rozczarowaniem jest konkluzja całego programu – na podstronie szumnie zatytułowanej „nowy ideał” znalazłem bowiem jeden program treningowy, jeden makijaż, jeden manicure oraz cztery owoce i warzywa. Nie wiedziałem, że remedium na psychiczne problemy dużej części kobiet jest takie proste. A tak na serio – po pompatycznych deklaracjach, zapowiedzi buntu, przytoczeniu badań, z których wynika, że 57%  polskich czytelniczek Women’s Health odpowiada negatywnie na pytanie: Czy uważasz, że jesteś piękna? spodziewałem się poważnego podejścia. Tymczasem zarzucam kampanii spłycenie i strywializowanie ważnego tematu społecznego i sprowadzenie go do nagich fotek”.

 

 

Szczegółowe informacje o kampanii prezentowaliśmy TUTAJ

Autorem komentarza jest Witold Koroblewski  – ekspert zajmuje się reklamą od 1996 roku. 12 lat spędził w Young & Rubicam Poland, gdzie zajmował się zarówno strategią, jak i kreacją. Od 2017 roku zajmuje stanowisko eksperta ds. komunikacji w firmie Media Expert.








polecamy ─── 27.01.2021

Covidman i… inne niebezpieczeństwa


Pandemia Covid-19 nie tylko gruntownie przeorała nasze dotychczasowe życie, ale również zdominowała kampanie społeczne na całym świecie. W...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.03.2021

    82% Polaków uważa, że Kościół powinien zachować neutralność wobec polityki


  • 19.12.2020

    43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju


  • 10.06.2020

    Jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa


  • 03.06.2020

    Od Solara do Opola


  • 27.04.2020

    Czas intuicji


  • 16.04.2020

    Pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia i wapowania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek