,,Naga prawda o nagości”, czyli międzynarodowy projekt magazynu Women’s Health ma na celu uwidocznić „fałszywy obraz piękności”, jaki projektują portale społecznościowe, przyczyniając się do kompleksów kobiet. Inicjatywa, w ramach której przeprowadzono sesję zdjęciową – nagich (nie)doskonałych Polek – ma za zadanie pokazać stosunek kobiet do ich ciała, ale przede wszystkim ich długą drogę do samoakceptacji.
Czy zamysł inicjatorów akcji spotkał się z akceptacją ekspertów reklamy i marketingu społecznego? Jak mówi Witold Koroblewski, juror konkursu na Kampanię Społeczną Roku, sesja magazynu Women’s Health faktycznie obrazuje brak doskonałości… Czy o takie piękno chodziło?
„Upatrywanie głównego winowajcy wykreowania nierzeczywistego obrazu kobiecego ciała w portalach społecznościowych przez magazyn fitnesowy jest, mówiąc oględnie, odwracaniem kota ogonem. To właśnie portale społecznościowe poprzez między innymi partyzanckie publikowanie zdjęć modelek przed retuszem zmusiły korporacje do zrewidowania swojej polityki dotyczącej sposobu pokazywania kobiet. Sposobu wykreowanego przez pisma, jak właśnie Women’s Health, ale przede wszystkim przez przemysł modowy, który od lat promuje modelki o wyglądzie wychudzonych chłopców. Dlatego choć z jednej strony akcja może mieć jakiś sens, to jednak kierowanie jej ostrza przeciwko portalom społecznościowym wydaje mi się zbyt wybiórcze i niedotykające źródła problemu. Zdecydowanie nie podoba mi się agresywny, rewolucyjny ton akcji: „Nadchodzi bunt kobiet niedoskonałych”. Bunt przeciw czemu? Rozumiem, że walka toczy się z kompleksami, niedowartościowaniem i stresem związanym z niską samooceną, ale wydaje mi się, że jest to walka wewnętrzna, tocząca się w psychice każdej kobiety. Przedstawianie tych kompleksów w agresywnym tonie donikąd nie prowadzi. Zwłaszcza, że, jak czytam na stronie akcji, chodzi tu przede wszystkim o bunt przeciw sobie samym „do tej pory byłyśmy dla siebie zbyt surowe”.
Dużym rozczarowaniem jest konkluzja całego programu – na podstronie szumnie zatytułowanej „nowy ideał” znalazłem bowiem jeden program treningowy, jeden makijaż, jeden manicure oraz cztery owoce i warzywa. Nie wiedziałem, że remedium na psychiczne problemy dużej części kobiet jest takie proste. A tak na serio – po pompatycznych deklaracjach, zapowiedzi buntu, przytoczeniu badań, z których wynika, że 57% polskich czytelniczek Women’s Health odpowiada negatywnie na pytanie: Czy uważasz, że jesteś piękna? spodziewałem się poważnego podejścia. Tymczasem zarzucam kampanii spłycenie i strywializowanie ważnego tematu społecznego i sprowadzenie go do nagich fotek”.
Szczegółowe informacje o kampanii prezentowaliśmy TUTAJ
Autorem komentarza jest Witold Koroblewski – ekspert zajmuje się reklamą od 1996 roku. 12 lat spędził w Young & Rubicam Poland, gdzie zajmował się zarówno strategią, jak i kreacją. Od 2017 roku zajmuje stanowisko eksperta ds. komunikacji w firmie Media Expert.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?