logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Człowiek z bliznami przynosi wino
17.04.2012
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Równouprawnienie i tolerancja

Człowiek z bliznami przynosi wino

Your browser does not support the video tag.


Lada moment coś złego tu się wydarzy. W mroczną noc mężczyzna, którego twarz pokryta jest bliznami, obserwuje przez okno młodą kobietę. Postać, grana przez Michelle Dockery, znaną z serialu Downtown Abbey, nalewa wino i krząta się po kuchni. Mężczyzna puka do drzwi, a widz ma nieodparte wrażenie, że za chwilę jego oczom ukażą się dantejskie sceny. Muzyka oraz padający deszcz potęgują niepokój. Nic złego się jednak nie dzieje. Wszystko jest zgrabną manipulacją i grą nadawcy.

Takie postaci jak Edward Nożycoręki, Darth Sidious i Człowiek z Blizną, zgodnie z filmowym scenariuszem poddano oszpecającej charakteryzacji. Ale to nie brzydota przesądza o tym, że człowiek jest zły.

Nocnym gościem okazuje się być Leo Gormley, ofiara wypadku, który znacząco poparzył i zniekształcił mu twarz. Nadawca kampanii, brytyjska organizacja Changing Faces pozostawia odbiorcę z pytaniem: „What did you think was going to happen?” (A myślałeś, że co się stanie?). Organizacja chce w ten sposób walczyć ze stereotypowym postrzeganiem i portretowaniem ludzi z defektami twarzy.

Changing Faces walczy o równe traktowanie bez względu na wygląd. Wedle credo organizacji, każdy powinien być postrzegany przez pryzmat zaangażowania społecznego, a nie cech zewnętrznych. Organizacja stara się w tej kampanii udowodnić, że postrzeganie osób z deformacjami twarzy jest od lat kształtowane poprzez filmy. Blizna na twarzy czy też ślad po poparzeniu, często warunkują percepcję danej postaci u widzów. Jak argumentuje Changing Faces, twórcy filmów często operują skrótami myślowymi. W efekcie, jeśli dany aktor odbiega od tradycyjnych standardów piękna, szufladkowany jest jako czarny charakter.
Olga Ambrosiewicz



Nazwa kampanii:
What did you think was going to happen?
Czas:
2012.4.11
Nadawca:
Changing Faces
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
DDB London
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
What did you think was going to happen? (A myślałeś, że co się wydarzy?)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek