Czekając na Świętego Mikołaja
Co roku są wśród nas tacy, którzy nie czekają na Świętego Mikołaja. Tylko na kogokolwiek.
Kampanie społeczne poruszające kwestie samotności i wykluczenia, zwłaszcza w okresach newralgicznych – a święta Bożego Narodzenia do takich się zaliczają – często opierają się na kontraście: opuszczeni seniorzy przedstawiani są w nich przy choince albo przy zastawionym stole, przy którym – oprócz nich – nikogo nie ma. Kanadyjska kampania #LightTHEIRWay idzie o krok dalej. Jej bohaterowie zostali dosłownie wyrzuceni poza społeczny nawias: nie tylko nie mają przy sobie bliskich osób ale również zostali pozbawieni domów, jakichkolwiek przedmiotów materialnych a ich „otoczenie socjalne” zostało zredukowane do absolutnego minimum, czyli wyludnionych parkingów na peryferiach miast. Twórcy projektu – być może celowo, być może podświadomie – nawiązują tu do coraz popularniejszego trendu w social mediach, polegającego na eksplorowaniu przestrzeni liminalnych, stanowiących negatyw otaczającego nas środowiska wielkomiejskiego, czyli ruchu ulicznego, tłumu i hałasu, co w wielu odbiorcach budzi trudny do zidentyfikowania niepokój:
Więcej na temat estetyki przestrzeni liminalnych można dowiedzieć się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów