Czarny i niebieski trudniej zobaczyć
Czy sukienka jest biało-złota, czy niebiesko-czarna? Spór na temat rzeczywistego koloru kreacji na umieszczonym w internecie zdjęciu rozgorzał w sieci kilka dni temu. Wykorzystał go południowoafrykański oddział organizacji Salvation Army (Armii Zbawienia). W kampanii przygotowanej na zlecenie organizacji pojawiła się kobieta ubrana w słynną już sukienkę (tym razem kolor nie pozostawiał wątpliwości – w wersji biało-złotej, choć w rzeczywistości ubranie było niebiesko-czarne), jednak w oczy rzucały się przede wszystkim siniaki i rany na ciele. Fotografia opatrzona była hasłem "Why is it so hard to see black and blue? The only illusion is if you think it was her choice. One in 6 women are victims of abuse. Stop abuse against women" ("Czemu tak trudno jest zobaczyć czarny i niebieski? Jedyne złudzenie ma miejsce wtedy, gdy myślisz, że to był jej wybór. Jedna na sześć kobiet jest ofiarą przemocy. Powstrzymaj przemoc wobec kobiet"). "To beat somebody black and blue" oznacza "dotkliwie kogoś pobić; stłuc na kwaśne jabłko".
W zeszłym tygodniu zdjęcie sukienki wykonane w sklepie zostało umieszczone w sieci z prośbą do internautów o rozstrzygnięcie, jaki ma kolor. Rozpoczęła się burzliwa dyskusja, w której wypowiedzieli się m.in. Justin Bieber i Kim Kardashian. Fotografie produktu na stronie sklepu wskazywały, że jest ona niebiesko-czarna, jednak zdjęcie opublikowane przez blogerkę tworzyło złudzenie optyczne. O wyjaśnieniu tego problemu można przeczytać m.in. w serwisie naukawpolsce.pap.pl – w skrócie, u każdego proces rejestrowania kolorów wygląda nieco inaczej, dużą rolę gra m.in. interpretacja oświetlenia jako naturalnego lub sztucznego, a zdjęcie zostało przypadkowo wykonane tak, że trafiło w percepcyjną granicę.
Reklama ukazała się w gazecie Cape Times w piątek 6 marca. Południowoafrykański oddział Salvation Army prowadzi w RPA dwa domy dla kobiet i dzieci będących ofiarami przemocy domowej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem