logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  21.04.2016

Czarny – biały, zniszczenie – odbudowa



Siłą tej kreacji jest jej graficzna prostota, wykorzystanie jasnej symboliki bieli i czerni  – zniszczenia i odbudowy – jako symbolu odradzania się po traumie.

Została ona stworzona dla The David Lynch Foundation For Consciousness-Based Education and World Peace. Organizacja ta, założona zostałan przez światowej sławy reżysera na rzecz zwalczania traumy za pomocą medytacji transcendentalnej wśród ludzi jej doświadczających w bardzo rozmaitych środowiskach i sytuacjach: w szkołach, w grupach społecznych wysokiego ryzyka takich jak: weterani wojenni, bezdomni, uchodźcy czy więźniowie. Do tych głównie grup społecznych, choć nie tylko, skierowane są programy fundacji.

Na tych oszczędnych w środkach wyrazu printach ukazane są przedmioty codziennego użytku. A właściwie ich dwa oblicza. Na plakacie dotyczącym wychodzenia z traumy po doświadczeniu przemocy domowej ukazany jest pasek, lecz „czarna” połowa obrazka, na której widnieje mroczna, niepokojąco sponiewierana, niczym ofiara, połowa pasa powoduje nieprzyjemne odczucia. Ten sam pasek „przechodzi” w normalny, nie budzący złych skojarzeń stan po prawej, białej, lepszej stronie printu. Tak samo skonstruowane są 3 pozostałe plakaty, każdy dotyczący traumy po innych przeżyciach: więzieniu, torturach, prześladowaniu w szkole. Każdy z hasłem „Overcoming the trauma” („Pokonanie traumy”).

Tą prostą metodą twórcy kreacji chcą przekazać ludziom po traumatycznych przejściach, że pokonanie takich urazów i powrót do normalności są możliwe oraz, że wierzą, iż uda się to za pomocą medytacji.

Milena Molęda


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek