Na kilka dni przed półrocznicą katastrofy budowlanej budynku fabryk odzieżowych Rana Plaza w Bangladeszu, LPP S.A., właściciel marki Cropp, której ubrania produkowano w zawalonym budynku, poinformował o przystąpieniu do Porozumienia na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu. Porozumienie weszło w życie w lipcu 2013 i jak dotąd przystąpiło do niego ponad 100 firm, globalne i bangladeskie związki zawodowe oraz kilka organizacji pozarządowych, wśród nich Clean Clothes Campaign posiadająca status obserwatora. Porozumienie ma na celu koordynowanie regularnego monitorowania stanu fabryk i warunków BHP, dokonywania napraw, szkolenia pracowników oraz transparentnego informowania o działaniach w tym zakresie.
Od pięciu miesięcy Clean Clothes Polska i wspierający ją konsumenci i konsumentki wzywają firmę LPP do przystąpienia do Porozumienia. Dlatego cieszymy się, że te głosy zostały wreszcie wysłuchane. Gratulujemy firmie słusznej decyzji i mamy nadzieję, że jest to wstęp do jej kolejnych działań na rzecz poprawy warunków pracy w jej łańcuchu dostaw – mówi Maria Huma z Clean Clothes Polska.
Obok kwestii zapewnienia bezpieczeństwa w bangladeskich fabrykach odzieżowych problemem jest sytuacja rodzin ofiar i pracowników, którzy ucierpieli w tragedii w Rana Plaza i wciąż czekają na odszkodowania. Wiele z nich jest pozbawionych środków do życia, często w wyniku utraty zdolności do pracy. Firmy zlecające produkcję w Rana Plaza przystąpiły do rozmów na temat stworzenia systemu odszkodowań. Procesowi patronuje Międzynarodowa Organizacja Pracy. LPP jak dotąd nie przyjęło zaproszenia do rozmów.
W swoim oświadczeniu firma LPP deklaruje, że zamierza w większym stopniu i bardziej efektywnie kontrolować swoich dostawców. Clean Clothes Polska wyraża nadzieję, że LPP S.A. będzie przestrzegać w komunikacji z konsumentkami i konsumentami również zasady przejrzystości, poprzez publikację swojego Kodeksu Postępowania (Code of Conduct), na który powołuje się w oświadczeniu, jak również informacji o efektach jego wdrażaniach, w tym o wynikach prowadzonych kontroli.
Happeningi pod sklepami marek LPP w Warszawie, Łodzi i Poznaniu zaplanowane na czwartek 24.10 zostają odwołane.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie