logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Crack niszczy życie, przynajmniej w internecie
09.01.2013
Tematy: Kampanie, Brazylia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Crack niszczy życie, przynajmniej w internecie

Your browser does not support the video tag.


Narkotyki zmieniają życie w piekło – przekonać się o tym pomaga wyszukiwarka Google. Wystarczy przyjrzeć się, jaka grafika pojawia się po wpisaniu słów rodzina, przyjaciele, praca – i jak obrazy zmieniają się, gdy do tych haseł dodane zostaną słowa crack i kokaina.

Na tym właśnie pomyśle, wykorzystującym codzienne doświadczenie milionów internautów korzystających z popularnej wyszukiwarki, oparto spot kampanii antynarkotykowej pod hasłem "Crack ruins everything" (Crack niszczy wszystko). Akcję stworzyła brazylijska organizacja pozarządowa Associação Parceria Contra Drogas, która od 1996 zajmuje się edukowaniem społeczeństwa i antynarkotykowymi akcjami prewencyjnymi.

Twórcom kampanii należy oddać sprawiedliwość – starali się wyjść poza popularny schemat kampanii przeciwko używaniu narkotyków, które często odwołują się do radykalnych środków, żeby wzbudzić strach w odbiorcach. Odwołanie się do internetu miało być może uaktualnić przekaz i uczynić go atrakcyjniejszym dla młodszych adresatów. Całość wyszła jednak chyba nie do końca zgodnie z oczekiwaniami – spot wydaje się po prostu niezbyt interesujący i w żaden sposób nie wyróżnia się na tle podobnych produkcji, nie mówiąc już o tym, że całości brakuje wyrazistego hasła.

Aleksandra Janowska



Nazwa kampanii:
Crack
Czas:
2012.7.16
Nadawca:
Associação Parceria Contra Drogas
Media:
Internet
Wykonawca:
Talent (Sao Paulo)
Adresaci:
Ludzie zagrożeni uzależnieniem od narkotyków
Hasło kampani:
Crack ruins everything (Crack niszczy wszystko)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek