Crack niszczy życie, przynajmniej w internecie
Narkotyki zmieniają życie w piekło – przekonać się o tym pomaga wyszukiwarka Google. Wystarczy przyjrzeć się, jaka grafika pojawia się po wpisaniu słów rodzina, przyjaciele, praca – i jak obrazy zmieniają się, gdy do tych haseł dodane zostaną słowa crack i kokaina.
Na tym właśnie pomyśle, wykorzystującym codzienne doświadczenie milionów internautów korzystających z popularnej wyszukiwarki, oparto spot kampanii antynarkotykowej pod hasłem "Crack ruins everything" (Crack niszczy wszystko). Akcję stworzyła brazylijska organizacja pozarządowa Associação Parceria Contra Drogas, która od 1996 zajmuje się edukowaniem społeczeństwa i antynarkotykowymi akcjami prewencyjnymi.
Twórcom kampanii należy oddać sprawiedliwość – starali się wyjść poza popularny schemat kampanii przeciwko używaniu narkotyków, które często odwołują się do radykalnych środków, żeby wzbudzić strach w odbiorcach. Odwołanie się do internetu miało być może uaktualnić przekaz i uczynić go atrakcyjniejszym dla młodszych adresatów. Całość wyszła jednak chyba nie do końca zgodnie z oczekiwaniami – spot wydaje się po prostu niezbyt interesujący i w żaden sposób nie wyróżnia się na tle podobnych produkcji, nie mówiąc już o tym, że całości brakuje wyrazistego hasła.
Aleksandra Janowska
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy