Umiejętność czytania stała się powszechna i uważa się, że analfabetyzm, przynajmniej w krajach zachodnich, jest problemem rozwiązanym. Jednak samo składanie liter w słowa i zdania to nie wszystko. Nieumiejętność zrozumienia i skorzystania z przeczytanej informacji nazywa się analfabetyzmem funkcjonalnym.
Kreacje agencji Berlin Advertising and PR, przygotowane na zlecenie Edmonton Literacy Coalition, pokazują świat z perspektywy osoby, która nie rozumie napisów umieszczonych na opakowaniach czy obok pokręteł maszyny. Musi ona podejmować ważne decyzje zgadując i obawiając się ewentualnych konsekwencji. Jest to pomysłowy i skuteczny sposób na pokazanie, że taka postać boryka się na co dzień z dużymi problemami, ponieważ porusza się we współczesnym świecie „po omacku” – do czego nawiązuje hasło widoczne na plakacie „Reading shouldn’t be a guessing game” („Czytanie nie powinno być zgadywanką”).
Michał Kaczmarek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu