Umiejętność czytania stała się powszechna i uważa się, że analfabetyzm, przynajmniej w krajach zachodnich, jest problemem rozwiązanym. Jednak samo składanie liter w słowa i zdania to nie wszystko. Nieumiejętność zrozumienia i skorzystania z przeczytanej informacji nazywa się analfabetyzmem funkcjonalnym.
Kreacje agencji Berlin Advertising and PR, przygotowane na zlecenie Edmonton Literacy Coalition, pokazują świat z perspektywy osoby, która nie rozumie napisów umieszczonych na opakowaniach czy obok pokręteł maszyny. Musi ona podejmować ważne decyzje zgadując i obawiając się ewentualnych konsekwencji. Jest to pomysłowy i skuteczny sposób na pokazanie, że taka postać boryka się na co dzień z dużymi problemami, ponieważ porusza się we współczesnym świecie „po omacku” – do czego nawiązuje hasło widoczne na plakacie „Reading shouldn’t be a guessing game” („Czytanie nie powinno być zgadywanką”).
Michał Kaczmarek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy