logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa
   ──────  06.03.2009

Coś pięknego ze szklanki

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W Stanach Zjednoczonych podczas Światowego Tygodnia Wody (22-28 marca) trwała zakrojona na szeroką skalę kampania uświadamiająca, jak wielką wartością jest czysta woda. Była elementem programu pomocowego „Tap Project” realizowanego pod patronatem Unicefu.

W wielu stanach Ameryki (m.in.Utah, Dystrykt Kolumbii, Denver) w czasie trwania programu można go było dofinansować – każdy klient restauracji biorącej udział w kampanii, kupując szklankę wody za 1 dolara, zapewniał jednemu z najbiedniejszych dzieci na świecie, dostęp do czystej wody przez 40 dni.

Plakat promujący akcję w Waszyngtonie powstał przy współudziale zarówno dzieci, jak i dorosłych. Każdy mógł przygotować rysunek, będący odzwierciedleniem hasła „Turn a Glass of Water into Something Beautiful” („Zmień szklankę wody w coś pięknego”) i wysłać go drogą elektroniczną do organizacji. Towarzyszący akcji spot telewizyjny pokazuje różnych członków społeczeństwa, których łączy wspólna pomoc w realizacji projektu. Otwarcie galerii, prezentującej rysunki, było oficjalnym rozpoczęciem Światowego Tygodnia Wody, a fundusze zebrane dzięki licytacji prac przekazane zostały na rzecz Unicefu.

W zupełnie inny sposób nawołuje do poparcia tej samej kampanii spot agencji Sukle Advertising & Design, adresowany do mieszkańców stanu Denver. Choć film może przywołać skojarzenie ukrytej kamery, umieszczonej w męskiej toalecie, pojawiające się po około 30 sekundach hasło „The more water you drink, the more lives you safe” („Im więcej wody wypijesz, tym więcej osób ocalisz”) rozwiewa wszelkie wątpliwości co do jego przesłania.

Według Stevana Millera z Unicefu, Tap Project to jest największy program organizacji w całej jej 56-letniej historii.

Ubiegłoroczna akcja wspomogła finansowo realizację dostępu do czystej wody oraz poprawę warunków sanitarnych w krajach takich jak Belize, Wybrzeże Kości Słoniowej, Irak czy Nikaragua.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Tap Project
Czas:
2009.3.1 - 2009.3.29
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
UNICEF
Media:
Internet, telewizja, plakaty, citylighty
Adresaci:
Mieszkańcy poszczególnych stanów, społeczeństwo USA
Hasło kampani:
Turn a Glass of Water into Something Beautiful (Zmień szklankę wody w coś pięknego), The more water you drink, the more lives you safe (Im więcej wody wypijesz, tym więcej osób ocalisz)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek