Dobro sprzedaje dobra, czyli korporacyjne reklamy społeczne
Coming out w reklamie makaronu
Typowo włoskie risotto, typowo włoska, troskliwa mama, typowo włoski syn mamusi, (nie)typowa sytuacja. W reklamie firmy Findus dwaj młodzi mężczyźni, krzątają się po kuchni, podejmując na obiedzie matkę jednego z nich. Luca zapowiada, że będzie miał dla rodzicielki niespodziankę. Ta zgaduje, że chodzi o to, że w mikrofalówce można przygotować tak smaczne danie. Jednak nie trafia – syn wyznaje, że drugi z mężczyzn, Gianni, nie jest dla niego tylko współlokatorem, ale chłopakiem. – Wiedziałam – klepie syna po ręce matka. – Jest również świetnym kucharzem! Bezpretensjonalna, sympatyczna i ciepła reklama dania instant odczarowuje zaklęty krąg wielkich słów, niepotrzebnych napięć i przegrzanych znaczeń. Coming-out, czyli przyznanie się do nieheteroseksualnej orientacji seksualnej, został w niej ukazany w lekkostrawnym i naturalnym tonie. Reklama niesie pozytywny i przewrotny przekaz: homoseksualna orientacja syna to afera nie większa niż risotto z mikrofali. ¾ włoskich gejów i lesbijek spotkało się z aktami dyskryminacji.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym