Co zrobić, gdy zbliża się mężczyzna z nożem
„A co ty zrobiłbyś na naszym miejscu?” – pytają ludzie, którzy spotykają się na co dzień z dramatycznymi sytuacjami. Mężczyzna z zakrwawionym nożem w dłoni, ranny pasażer w samochodzie, który za chwilę może stanąć w płomieniach, dwie sytuacje wymagające interwencji w jednym momencie – w obliczu takich wydarzeń należy szybko podejmować trudne decyzje.
Nic nie zapowiada tego, że wezwanie do kłócącej się rodziny skończy się w ten sposób. Kiedy policjanci wchodzą do domu, już nie słychać kłótni i krzyków, o których mówiła sąsiadka. Policjantka o imieniu Maggie odwraca się, by wyłączyć radio. Nagle staje w obliczu tragicznej sytuacji, kiedy drugi policjant zostaje dźgnięty kuchennym nożem przez właściciela domu, zbliżającego się teraz powoli w jej stronę. Zadane zostaje pytanie: „What would you do if you were Maggie?” („Co byś zrobił na miejscu Maggie?”).
W kolejnym spocie policjanci wezwani do pubu wyprowadzają pijanego mężczyznę, który pobił kobietę. Kiedy czekają na transport, przybiega młoda dziewczyna i błaga o pomoc. Jeden z policjantów udaje się z dziewczyną, a drugi, któremu na imię Andrew, zostaje z pijanym mężczyzną. Wtedy z pubu wychodzi kobieta i rozpoczyna się kłótnia miedzy nią a zatrzymanym przez policję, dochodzi też do szarpaniny. Nagle Andrew dostaje wezwanie do pomocy policjantowi, który wcześniej odszedł z dziewczyną.
W następnym spocie policjant Robert jedzie do wypadku w nocy. W wywróconym samochodzie znajduje mężczyznę. Rozpoczyna i podtrzymuje z nim konwersację, oczekując na pomoc, która ma wkrótce nadjechać. Spostrzega wtedy wyciekającą z samochodu benzynę.
Decyzje policjantów bywają szczegółowo analizowane i szeroko komentowane przez ludzi, którzy nie są postawieni w niebezpiecznych sytuacjach wymagających natychmiastowych decyzji. Spoty zostały nakręcone w taki sposób, że akcja przerwana zostaje w najtrudniejszym momencie. Wtedy widzowie mogą odpowiedzieć na pytanie, co sami zrobiliby będąc w sytuacji policjantów ze spotów. Filmy nie mają dalszego ciągu, sprawa pozostaje zatem otwarta.
Spoty zostały opatrzone komentarzami: „We face and deal with events and tragedies others struggle to imagine” („Napotykamy i mierzymy się z takimi sytuacjami i tragediami, jakie inni z trudem sobie wyobrażają”), „We make split decisions every day” („Każdego dnia podejmujemy dyskusyjne decyzje”), „We place ourselves in harm’s way so you don’t have to” („Wystawiamy się na niebezpieczeństwo, więc ty nie musisz”).
Kampania #itswhatwedo („#towłaśnierobimy”) została zlecona przez Scottish Police Federation. Pokazuje, w jak trudnych sytuacjach zagrożenia życia policjanci muszą podejmować decyzję w kilka sekund, biorąc pod uwagę wiele różnych czynników. A takie sytuacje czekają na nich w pracy każdego dnia. Kampania przypomina też, że policjanci mają swoje rodziny, do których chcą wrócić po służbie.
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem