logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Co z tą wodą? Ruszyła kampania dotycząca sytuacji hydrologicznej w Polsce
18.06.2020
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO

Co z tą wodą? Ruszyła kampania dotycząca sytuacji hydrologicznej w Polsce



O tym, że sytuacja hydrologiczna w Polsce jest dramatyczna, nie trzeba nikogo przekonywać. Wyjątkowo niski poziom wody w rzekach czy wielkie pożary w Biebrzańskim Parku Narodowym to widoczne ostrzeżenia, których nie wolno lekceważyć. Och­rona wody i jej zasobów w dobie pogłębiającego się kryzysu klimatycznego to obecnie priorytet. Trwająca właśnie kampania „Co z tą wodą?” ma uświadomić nam, jakie mamy zasoby wodne oraz dlaczego i jak powinniśmy o nie zadbać.

Od kilku lat mamy bezśnieżne zimy, długie okresy bez deszczu lub przeciwnie – nawałnice i powodzie, a także coraz częstsze i dłuższe fale upałów, zagrażające naszemu zdrowiu i życiu. Skutki suszy są fatalne dla każdego z nas – mówi Dominik Olędzki, rzecznik prasowy Koalicji Klimatycznej. – Konsekwencje deficytu wody odczujemy wszyscy, w tym wiele gałęzi gospodarki: od rolnictwa, przez energetykę, aż po szeroko rozumianą produkcję. Już dziś odczuwamy podwyżki cen żywności, pojawiają się apele o ograniczanie zużycia wody, a możliwe są także ograniczenia w dostarczaniu prądu.

Dlatego 16 czerwca ruszyła ogólnopolska kampania Co z tą wodą?, która ma uświadomić Polakom, czym jest susza i jakie poważne konsekwencje się z nią wiążą.

Kampania obejmuje stworzenie edukacyjnego serwisu www.coztawoda.pl – encyklopedii wiedzy dotyczącej suszy i zasobów wody w Polsce.

Na portalu znajdziemy m.in. informacje:

  • Łyk teorii dotyczący wody w naszym kraju: https://www.coztawoda.pl/lyk-teorii
  • O tym, jak woda jest ważna: https://www.coztawoda.pl/rola-wody
  • Co mogę sam zrobić: https://www.coztawoda.pl/jak-chronic-zasoby-wody
  • O ratowaniu rzek, pod auspicjami WWF Polska: https://www.coztawoda.pl/ratujmy-rzeki

Za 70% zużycia wody odpowiedzialny jest przemysł, problem pogłębia się z roku na rok, a to, czy sytuacja hydrologiczna w Polsce ulegnie poprawie, zależy nie tylko od naszych indywidualnych wyborów, ale również od polityków. Z tego względu oprócz edukacji na temat zasobów wodnych w Polsce, przez dwa miesiące zbierane są podpisy pod apelem do rządzących: https://www.coztawoda.pl/apel.

W social mediach kampanii odbędzie się też angażujący challenge dotyczący klimatu #bezprzelewek: https://www.coztawoda.pl/challenge.

Pomysłodawcą kampanii „Co z tą wodą?” jest Koalicja Klimatyczna. To porozumienie 26 organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania na rzecz ochrony klimatu. Partnerem akcji jest WWF Polska. Projekt powstał we współpracy z agencją Bluecloud Interactive i agencją keyPR. Za wykonanie strony internetowej odpowiada firma HotChili Digital.

NGO edukacja woda Ekologia i środowisko konsumpcjonizm WWF Polska konsumenci Co z tą wodą? Koalicja Klimatyczna portal informacyjny susza


Nazwa kampanii:
Co z tą wodą?
Czas:
2020.6.16
Nadawca:
Koalicja Klimatyczna, WWF Polska
Media:
portal edukacyjny
Wykonawca:
Bluecloud Interactive, keyPR, HotChili Digital
Adresaci:
ogół społeczeństwa





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek