Czarne przynoszą pecha, są niebezpieczne, niewdzięczne i całkowicie niezależne? Czy koty faktycznie nie przywiązują się do człowieka, wybierając swoją indywidualność? Mity dotyczące kotów wynikają z niezrozumienia kociej natury, a ich przykrą konsekwencją jest mała liczba kocich adopcji. Fundacja Sarigato wychodzi naprzeciw temu problemowi – rozpoczynając kampanię społeczną na rzecz bezdomnych kotów. Akcję #KocieKity wspierają też słynni kociarze – Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska oraz najlepsi koci behawioryści.
Fundacja Sarigato, realizując akcję Karmimy Psiaki przeprowadziła sondę uliczną dotyczącą najbardziej popularnych przekonań na temat kotów:
Jak wskazują jej wyniki, wiele osób wciąż wierzy, że koty nie przywiązują się do swoich właścicieli, są samotnikami, nie lubią towarzystwa, są niebezpieczne, niewdzięczne i całkowicie niezależne. Organizatorzy chcą raz na zawsze pozbyć się fałszywych i szkodliwych przeświadczeń na temat kotów, by w ten sposób doprowadzić do polepszenia sytuacji kocich adopcji na terenie całej Polski
Rozpoczynając kampanię społeczną Fundacja Sarigato ma nadzieję rozprawić się z pięcioma najbardziej szkodliwymi „kocimi” stereotypami. Stroną merytoryczną akcji zajęli się specjaliści z portalu CatExperts i słynny polski behawiorysta Mieszko Eichelberger.
Ich działania wspierają słynni kociarze – Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska oraz najlepsi behawioryści.
Opublikowany przez karmimypsiaki.pl 27 listopada 2017
Oprócz filmików edukacyjnych i tekstów eksperckich, chcąc popularyzować wiedzę o kotach, organizatorzy prowadzają akcję w mediach społecznościowych pod hasłem #KocieKity.
Udział w kampanii jest bardzo prosty. Wystarczy wejść na powstałą stronę www.karmimypsiaki.pl/kociekity i pobrać kampanijną grafikę. Następnie należy sfotografować z nią swojego pupila i wrzucić do sieci z hashtagiem #KocieKity., do czego zachęcają również Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Garyluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska.
Przy okazji kampanii organizatorzy przeprowadzają zbiórkę pieniędzy dla schroniska w Szczecinku. Placówka ma w tej chwili pod opieką ok. 600 kotów i bardzo potrzebuje finansowego wsparcia.
Szkodliwe stereotypy na temat kotów niestety wciąż cieszą się dużą popularnością. A przecież kot przywiązuje się do swojego opiekuna nie mniej niż pies i również może zostać oddanym przyjacielem na całe życie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
18.07.2024
Siostra zakonna i zawodnik MMA — polskość może być bardzo różna
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy