logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Świat
   ──────  02.12.2022

Co polskie internautki myślą o prezentach z drugiej ręki?



Wewnętrzne badanie przeprowadzone przez Vinted wśród międzynarodowej społeczności użytkowników, w tym w Polsce, pokazało, że około 40-50% użytkowniczek w ostatnich latach miało okazję obdarować bliskich prezentami z drugiej ręki (Francja, Włochy, USA, Niemcy, Polska, Holandia, Kanada). Tym razem platforma zwróciła się do polskich influencerek. Uzyskane odpowiedzi obalają stereotyp – okazuje się, że rzecz używana wcale nie jest mniej atrakcyjna od nowej.

Około 40-50% respondentek z 63% ankietowanych rynków (Francja, Włochy, USA, Niemcy, Polska, Holandia, Kanada) i 47% z Polski miało już okazję podarować prezent z drugiej ręki. Co więcej, 58% respondentów w Polsce planuje podarować prezent z drugiej ręki w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Wybór przedmiotu, który był wcześniej lubiany i używany przez kogoś innego, nie umniejsza osobie obdarowywanej, a jeśli zostanie odpowiednio przygotowany, może mieć znacznie większe znaczenie. Podarowanie osobie swojej ukochanej rzeczy ma głębszy wymiar – mówi @mamokochamcie, czyli Natalia Broszkiewicz. – Czujemy się tak, jakby np. nasza ulubiona sukienka dostawała drugie życie. Poczucie, że jest w dobrych rękach i będzie dalej wykorzystywana jest wspaniałe. Na mojej liście świątecznych prezentów jest płaszcz Teddy Bear. Jeszcze nie znalazłam idealnego. W odpowiednim kolorze, rozmiarze i jakości. A Vinted to miejsce, gdzie mogę znaleźć takie perełki.

W trudnych ekonomicznie czasach przedmiot z drugiej ręki może być bardzo dobrą alternatywą. Badanie Vinted pokazuje, że na większości rynków (Wielka Brytania, Francja, Belgia, Portugalia, Kanada, USA) główną motywacją do kupowania prezentów z drugiej ręki jest motywacja finansowa. Dodatkowo, respondenci ankiety wymieniają chęć działania w sposób bardziej zrównoważony (DE, NL, IT) lub znalezienie czegoś wyjątkowego (PL, US).

Moim zdaniem szukanie prezentów z drugiej ręki sprawia, że możemy naprawdę dużo zaoszczędzić i wydać mniej na prezenty, które tak samo uszczęśliwią innych. Warto zacząć od stworzenia inspiracji, a później wyszukania konkretnych rzeczy w second handach – mówi @jeanetelife czyli Żaneta Ochmańska – Król.

@weruux2 czyli znana tik-tokterka Weronika Radoń, choć jeszcze nie miała okazji, by otrzymać i obdarować kogoś prezentem z drugiej ręki, bardzo ceni tę inicjatywę: W  świętach i w obdarowaniu prezentem chodzi przede wszystkim o to, żeby pokazać, że nam na zależy, i że bardzo dobrze znamy obdarowaną osobę – suma, którą na to wydaliśmy nie jest istotna. Najcenniejsze są prezenty prosto z serca, takie, które sprawią ogromną radość – podkreśla. W nadchodzące święta ma zamiar podarować swoim rodzicom prezent zrobiony własnoręcznie. Będzie to skarbonka do zbierania funduszy na wymarzone wakacje.

Według respondentów wewnętrznego badania Vinted w ubiegłym roku (2021) najchętniej kupowanymi prezentami z drugiej ręki, były książki. Tuż po nich uplasowały się zabawki, a następnie ubrania, dekoracje wnętrz i biżuteria.[1]

[1]  Ankieta została przeprowadzona przez Censuswide dla Vinted w październiku 2021 r. wśród 4000 respondentów w Niemczech, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii.

recycling   |  Ekologia i środowisko   |  konsumpcjonizm   |  konsumenci   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  odzież   |  ubrania   |  recykling   |  zero waste   |  second hand   |  badanie   |  odzież używana   |  Vinted   |  prezenty   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 13.01.2023

    Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek