Wyszukiwarka komputerowa przybrała postać palącego się papierosa. Niestety wyszukuje jedynie niebezpieczne i nieprzyjazne frazy, takie jak impotencja, czy nowotwór. Nie jest to błąd systemu, a przemyślana gra z odbiorcą.
Surowa kreacja, której odniesienie do rzeczywistości podkreśla unoszący się z końca wyszukiwarki charakterystyczny dym tytoniowy, ma na celu uświadamianie palaczy o zagrożeniach związanych z nałogiem. Billboardy wykonane przez moskiewską agencję BBDO bezpośrednio informują obywateli Rosji o ryzyku związanym z paleniem.
Billboardy są częścią większego projektu o zaczepnej nazwie „Don’t you care?!” („Nic Cię to nie obchodzi?!”), który ma na celu informowanie oraz przypominanie o nieuniknionych problemach zdrowotnych, które czyhają na miłośników tytoniu. Impotencja, zawał serca, rak płuc to tylko niektóre z listy chorób, na które jest narażony każdy palacz. Seria plakatów z lakonicznym, surowym designem zawiera konkretną diagnozę choroby, która jest umieszczona w środku papierosa, czyli w oknie wyszukiwarki.
Przesłanie kampanii przygotowanej przez agencję BBDO jest bardzo proste. Według działaczy lepiej teraz być wystarczająco silnym, by rzucić palenie, zamiast później dowiedzieć się o zagrażającej życiu chorobie. Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Według Ministerstwa Zdrowia w Rosji uzależnionych od nikotyny jest 44 mln osób, z czego rocznie na choroby związane z paleniem umiera 400 tys. Aktualnie w Rosji można zaobserwować wyraźny postęp w walce z tytoniowym nałogiem, a ustawa antynikotynowa, która od dawna jest aktywna w wielu krajach, w Rosji obowiązuje od tego lata.
Co ważne, wszystkie billboardy, czy plakaty zawierają kod QR, pod którym zamieszczony jest link odsyłający do internetowej mapy Moskwy na Foursquare, gdzie w szybki sposób znajdą 10 najbliższych miejsc, objętych zakazem palenia. Odwiedzenie strony i skorzystanie z jej usług w celu znalezienia tego typu miejsc, zdaniem pomysłodawców, wyraża intencje i chęci do uwolnienia się z nałogu. Następnie każdy użytkownik będzie się mógł podzielić swoją decyzją z przyjaciółmi i współpracownikami.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej