Obraz pierwszy: chłopiec gra na skrzypcach. Obraz drugi: rodzice bawią się ze swoją córeczką. Obraz trzeci: dzieci w ogrodzie bawią się ręcznie wykonanymi zabawkami. Każdy z tych obrazów odbija się na ciemnym ekranie telewizora, każdemu z nich towarzyszą słowa: „See what you can switch on, when the screen is off” („Zobacz, co możesz włączyć, kiedy ekran jest wyłączony”).
Kampania ta – w postaci trzech 16-sekundowych spotów telewizyjnych i plakatów – została zrealizowana przez agencję Lowe Indonesia dla tamtejszego oddziału UNICEFU.
Jak łumaczy Angela Kearney, przedstawicielka UNICEFU w Indonezji, przedsięwzięcie ma na celu szerzenie wiedzy na temat tego, jak w zdrowy i bezpieczny sposób korzystać ze środków masowego przekazu. Uwrażliwia rodziców na konieczność kontrolowania i kształtowania umiejętności użytkowania mediów przez dzieci oraz rozmowy z nimi na ten temat. Dzięki temu rodzice będą mogli zrozumieć i uświadomić dzieciom, że media stanowią nie tylko pomoc w poznawaniu i rozumieniu świata, ale także niosą ze sobą liczne zagrożenia. Dodatkowo kampania ma zachęcić rodziny do szukania innych niż oglądanie telewizji możliwości wspólnego spędzania czasu.
Problem sposobu korzystania z mediów przez dzieci został naświetlony przez badania instytutu YPMA. Wynika z nich, że indonezyjskie dzieci spędzają przed telewizorem średnio aż 30-45 godzin tygodniowo. ¼ programów telewizyjnych zawiera treści szkodliwe dla dzieci, a duża część najmłodszych korzysta z internetu, telewizji i gier komputerowych bez żadnego nadzoru rodzicielskiego.
Odział UNICEFU w Indonezji co roku w lipcu organizuje The Television Free Day (Dzień Wolny od Telewizji) .
A. Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS
-
17.03.2025
Urodziny