Wykrzywiony z bólu niedźwiedź brunatny, krzyczące z bólu goryle i foka szara są uwięzione między wskazówkami gigantycznego zegara – w kampanii organizacji Bund, zajmującej się ochroną zagrożonych gatunków.
Kampania zrealizowana pod hasłem “Every 60 seconds a species dies out. Each minute counts. Each donation helps” („Co 60 sekund wymierają kolejne gatunki. Każda minuta ma znaczenie. Każda dotacja pomaga”) w dosłowny sposób przedstawia los ginących gatunków, których nieliczni przedstawiciele w każdej chwili mogą zniknąć z powierzchni Ziemi.
Według naukowców z Wielkiej Brytanii do 2050 roku aż 18 – 35% gatunków roślin i zwierząt zginie bezpowrotnie z powodu zmian klimatycznych, a ponad 90% wszystkich, które istniały na Ziemi już wyginęło. Z powodu ocieplenia klimatu zmienia się geograficzne rozmieszczenie wielu organizmów, czas ich rozmnażania czy migracji. Wśród zaklasyfikowanych przez Czerwoną Księgę Gatunków Zagrożonych jako zagrożone w stopniu krytycznym znajdują się m.in. kondor kalifornijski, kakapo, wilk rudy, mniszka śródziemnomorska (gatunek foki), lampart amurski.
Kreacja autorstwa agencji Scholz & Friends z Berlina została nagrodzona w kategorii Prasa – Świadomość ekologiczna na 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym w Cannes 2011.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
09.04.2024
Nic się nie stałooooo!