Wykrzywiony z bólu niedźwiedź brunatny, krzyczące z bólu goryle i foka szara są uwięzione między wskazówkami gigantycznego zegara – w kampanii organizacji Bund, zajmującej się ochroną zagrożonych gatunków.
Kampania zrealizowana pod hasłem “Every 60 seconds a species dies out. Each minute counts. Each donation helps” („Co 60 sekund wymierają kolejne gatunki. Każda minuta ma znaczenie. Każda dotacja pomaga”) w dosłowny sposób przedstawia los ginących gatunków, których nieliczni przedstawiciele w każdej chwili mogą zniknąć z powierzchni Ziemi.
Według naukowców z Wielkiej Brytanii do 2050 roku aż 18 – 35% gatunków roślin i zwierząt zginie bezpowrotnie z powodu zmian klimatycznych, a ponad 90% wszystkich, które istniały na Ziemi już wyginęło. Z powodu ocieplenia klimatu zmienia się geograficzne rozmieszczenie wielu organizmów, czas ich rozmnażania czy migracji. Wśród zaklasyfikowanych przez Czerwoną Księgę Gatunków Zagrożonych jako zagrożone w stopniu krytycznym znajdują się m.in. kondor kalifornijski, kakapo, wilk rudy, mniszka śródziemnomorska (gatunek foki), lampart amurski.
Kreacja autorstwa agencji Scholz & Friends z Berlina została nagrodzona w kategorii Prasa – Świadomość ekologiczna na 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym w Cannes 2011.
M. Lewkowicz
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona