logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Co łączy strzelaninę i make up?
26.07.2018
Tematy: Akcje, Kampanie, Kraje, Stany Zjednoczone, Inne, Walka z przemocą

Co łączy strzelaninę i make up?



„Thoughts & Prayers”(„Myśli i modliwy”) – rzekoma nazwa firmy produkującej kosmetyki  posłużyła amerykańskiej youtuberce Sailor J. do nagrania makijażowego tutorialu, w którym nie było miejsca na kolorówkę. Film okazał się być akcją charytatywną. Celem inicjatywy było wsparcie ofiar tragicznej strzelaniny w Parkland (USA), w której zginęło 17 dzieci w wieku szkolnym

 

21- letnia Sailor J. w swoim poradniku makijażowym „T&P Makeup Look” nie udziela rzeczywistych porad dotyczących trików urodowych. Używa niewidzialnych kosmetyków nieistniejącej marki „Thoughts & Prayers”, tłumacząc jednocześnie, że są one tak samo bezużyteczne jak „myśli i modliwy”: „bogatych, obojętnych ludzi zasiadających w Kongresie”, będące ich reakcją na tragiczną strzelaninę w Parkland.

Za pomocą narzędzia, jakim jest vlog na portalu YouTube, Sailor J. (w 4 dni po tragedii) przekazała w satyryczny sposób swoje poglądy oraz zachęciła ludzi do udziału, jak okazuje się pod koniec jej filmu, w akcji charytatywnej. Dzięki jej pomysłowi finalnie udało się zebrać ponad 2,3 mln. dolarów, a darowiznę przeznaczono na pomoc i wsparcie finansowe dla ofiar strzelanin i ich rodzin.

Strzelanina w Parkland w stanie Floryda w Stanach Zjednoczonych miała miejsce po południu 14 lutego 2018 roku w szkole średniej Marjory Stoneman Douglas High School. Sprawca ataku, 19-letni Cruz był uzbrojony w karabin. Strzelanina trwała 6 minut. Jak donoszą amerykańskie media, po strzelaninie Cruz wmieszał się w tłum spanikowanych uczniów i poszedł coś zjeść, a kilkanaście minut później został aresztowany.

Więcej informacji na temat strzelaniny i jej ofiar można znaleźć tutaj 

Niedługo po strzelaninie głos w sprawie tragedii zabrał Donald Trump. „Nasz cały naród z pogrążonym w bólu sercem modli się za ofiary i ich rodziny. Wszyscy łączymy się z wami jako jedna amerykańska rodzina, a wasze cierpienie jest także naszym obciążeniem.” – powiedział prezydent. Do amerykańskich dzieci, które „są zagubione” i „boją się o swoje bezpieczeństwo” zwrócił się natomiast ze słowami: „Odpowiadajcie miłością na nienawiść, odpowiadajcie dobrocią na okrucieństwo”.

Sarkastyczny komentarz Sailor J. wobec opisanej reakcji władz na masową strzelaninę wyraźnie świadczy o jej irytacji na „myśli i modlitwy”. Zaczyna samouczek, pokazując materiały, z którymi będzie pracować: „Jak widzisz, mam tu wszystkie moje rzeczy, mam swój telefon, mam swoje pędzle oraz właściwą linię do makijażu”. Następnie przesuwa aparat do pustej przestrzeni na dywanie, nalegając, aby oglądający patrzyli na eyelinery, zestawy do konturowania i inne przedmioty do makijażu. Już wtedy rozbudza zainteresowanie widza, który dowiaduje się, że tutrorial makijażowy jest jedynie pretekstem do przekazania innych treści.

Pierwszym „kosmetykiem” jakiego używa jest niewidzialny podkład, który rozprowadza na dłoni, nadając mu nazwę „If You’re White, It’s a Mental Illness and if You’re Brown, You’re a Terrorist” (Jeśli jesteś biały, to choroba psychiczna, a jeśli jesteś czarnoskóry, jesteś terrorystą). Następnie dodaje: „Nie widzisz tego? Pewnie dlatego, że nie jesteś wystarczająco silny duchem”. Niewidzialny tusz do rzęs o nazwie „Bulletproof Black” (Kuloodporna Czerń) według Sailor J. ma: „pasować do kamizelki, którą musimy zacząć zakładać naszym dzieciom, jeśli chcemy, żeby przeżyły pieprz*ną szóstą klasę.” Potem używa niedostrzegalnego rozświetlacza do twarzy o nazwie „Money” (Pieniądz): „bo to wszystko o co dba nasz pieprz*ny kraj”. Jako ostatni prezentuje róż do policzków – „The Blood of Our Children” (Krew Naszych Dzieci), mówiąc, że: „to jest to, w czym kąpaliśmy się w ostatnich dniach. Zamierzam tego użyć, żeby wyglądać na zarumienioną z zażenowania jak reszta naszego kraju.”

Kiedy Sailor J. kończy swój poradnik, poważnieje, przekazując widzom, że w opisie filmu znajduje się link do fundraisingowej strony GoFundMe 

Podsumowanie akcji charytatywnej Broward Education Foundation’s official Stoneman Douglas Victims’ Fund znajduje się TUTAJ

Artykuł przygotowany we współpracy z Wiolettą Kryszkiewicz

walka z przemocą fundraising Wioletta Kryszkiewicz T & P Makeup Look youtube Sailor J


Nazwa kampanii:
T & P Makeup Look
Nadawca:
youtuberka Sailor J, Broward Education Foundation's official Stoneman Douglas Victims’ Fund
Media:
internet
Wykonawca:
youtuberka Sailor J
Adresaci:
internauci





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek