Złoto dla geeków, skner i zuchwałych. Kampanie nagrodzone w Cannes
Co kobiety powinny, a czego nie mogą
Autouzupełniająca się prawda W krajach rozwiniętych temat równości kobiet i mężczyzn postrzega się często jako zamknięty. W krajach rozwijających się problem nierówności nadal nie jest zrozumiany, a debata dopiero się otwiera. Agencja Memac Oglivy Dubai otrzymała od jednej z agend ONZ – UN Women naprawdę ciężki brief do zgryzienia – ogólnoświatowa kampania PR skierowana do ludzi wszystkich kultur, która na poważnie rozbudzi dyskusję na temat, stojącymi za dyskryminacją, społeczno-kulturowymi oczekiwaniami względem ról płciowych. Podczas gdy w Polsce próbowano udowodnić, że gender to przebieranie chłopców w sukienki, PRowcy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich otworzyli Google i sprawdzili jakie zapytania dotyczące kobiet wpisują ludzie z różnych stron świata. Wyszukiwarka posiada funkcję autouzupełniania, wystarczy wpisać 2-3 pierwsze słowa, żeby wyświetliła się lista najczęstszych zapytań, które się od nich zaczynają, w danym regionie. I tak, na Bliskim Wschodzie – „kobiety potrzebują …”: „znać swoje miejsce”, „być dyscyplinowane”, „być kontrolowane”. W Ameryce Łacińskiej – „kobiety nie powinny …”: „mieć praw”, „głosować”, „pracować”. W USA – „kobiety nie mogą …”: „prowadzić samochodu”, „być obdarzone zaufaniem”, „przemawiać w kościele”. Zapytania zestawiono z twarzami kobiet, dodano hasła, hashtag i tak opracowany graficznie przekaz rozbudził dyskusję na całym świecie, zarówno w redakcjach największych telewizji informacyjnych i gazet, mediach społecznościowych, szkołach, domach, jak i politycznych salonach. Kampania została nagrodzona m.in. Złotym Lwem w kategorii PR.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju