Ukrywanie prawdy o przemocy, nigdy nie prowadzi do szczęśliwego zakończenia, natomiast ujawnienie jej może być pierwszym krokiem by uzyskać pomoc. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że przemoc psychiczna także – jak i fizyczna – jest nadużyciem. By pomóc maltretowanym kobietom w Chorwacji w lipcu prowadzono kampanię zachęcającą do tego, by dzieki świadkom przemocy i samym jej ofiarom prawda wyszła na światło dzienne – „Bring it to the light of day”.
Chorwacka agencja Imago w sposób oryginalny wykorzystała prasę codzienną i właściwości jej cienkiego papieru – na jednej stronie gazety przedstawiono twarz kobiety, a na odwrocie zdjęcia, dokładnie na wysokości jej oka, fioletowy kształt złożony z agresywnych słów. Obie ilustracje, gdy nakładają się na siebie, co widać patrząc na kartkę pod światło, tworzą obraz kobiety z podbitym sinym okiem.
Kampania miała na celu przekonać kobiety, że nie przyznawanie się do tego typu aktów przemocy, coraz bardziej je pogrąża. Bierna i samotna walka nie daje żadnych rezultatów. Poza przemocą werbalną i psychicznym znęcaniem się, również i przemoc seksualna może być zupełnie niewidoczna dla otoczenia. Chorwacka agencja reklamowa porusza temat, który wciąż jest problemem dla wielu kobiet na całym świecie, a w każdym takim przypadku odwaga kobiety stanowi punkt wyjścia do zmiany.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy