logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ciężka ręka
09.05.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Francja, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO

Ciężka ręka



Ma ciężką rękę. Tak mawia się o kimś, kto w relacjach z innymi nie waha się sięgać po przemoc fizyczną. A ci „inni” z reguły oznaczają najbliższą rodzinę. W tym dzieci.

Z okazji przypadającego na 30 kwietnia Światowego Dnia Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci francuska organizacja antyprzemocowa StopVEO oraz agencja Publicis Conseil zorganizowały kampanię społeczną mającą na celu podniesienie świadomości na temat nieodwracalnych skutków przemocy wobec najmłodszych. Tym bardziej tragicznych i dotkliwych, że przekazywanych z pokolenia na pokolenie. I o tym właśnie opowiada wyreżyserowany przez Cole’a Webleya i wyprodukowany (bezpłatnie) przez BIG Productions (Raphaël Carassic) film „Dziedzictwo” (The Legacy).

Przemoc została w nim potraktowana jako „tradycyjny” wzorzec postępowania, tak oczywisty, że wręcz nieunikniony – co gorsza, ukryty pod płaszczykiem „metody wychowawczej”, stosowanej dla tzw. dobra dziecka. Skoro zatem przemoc jest tak głęboko wyryta w ludzkim DNA, dlaczego nie miałaby być widoczna jako cecha fizyczna?

Film został wyprodukowany w dwóch wersjach: dłuższej, trwającej 2 minuty i 47 sekund (powyżej), rozpowszechnianej w sieciach społecznościowych od 23 kwietnia oraz w wersji 30-sekundowej, emitowanej we francuskiej telewizji od 29 kwietnia 2024 r. Kampanię wsparły kanały France 2, France 3, France 5, LCPAN, Tf1, Ushuaïa TV, Histoire, TMC, TF1 Série Films oraz TFX.

StopVEO to działająca od 2016 roku organizacja, pomagająca dorosłym zrozumieć przemocowe wzorce wyniesione z rodzinnych domów oraz walcząca z nimi poprzez edukację i terapię. Wychowanie bez przemocy jest nie tylko możliwe, ale po prostu niezbędne w budowaniu zrównoważonego i pokojowego społeczeństwa.

txt: Dorota Chrobak

NGO dzieci przemoc młodzież rodzina rodzicielstwo walka z przemocą film przemoc domowa rodzice Komunikacja w rodzinie Francja Światowy Dzień Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci


Nazwa kampanii:
The Legacy
Czas:
2024.4.23
Nadawca:
StopVEO
Media:
film
Wykonawca:
Publicis Conseil, France





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek