Młoda dziewczyna i dwaj mężczyźni niosą karykaturalnie wielkie papierosy. Uginają się pod ich ciężarem. Niektóre z cygaretek mają nawet przytroczone sznurki żeby łatwiej było je transportować. Na twarzach dźwigających tytoń maluje się duży wysiłek i zmęczenie, ale nie rezygnują z przenoszenia papierosów. Mimo swej wagi, muszą stanowić dla nich dużą wartość.
Trzy interesujące printy wchodzą w skład kreacji The weight of tobacco (Ciężar tytoniu) stworzonej przez agencję Havas 360 dla Comité National Contre le Tabagisme (CNCT) (Narodowy Komitet ds. Walki z Tytoniem). Każdy plakat jest ilustracją do hasła „Tobacco weighs annually 47 billion Euro on French society” (Tytoń kosztuje francuskie społeczeństwo 47 bilionów euro rocznie).
Co roku tytoń powoduje 73 tysiące przedwczesnych zgonów. Pomimo przychodów, które generuje, rocznie kosztuje Francuzów ponad 47 bilionów euro. Stanowi to równowartość ponad 3% PKB lub 772 euro rocznie w postaci podatku pośredniego na każdego obywatela Francji.
Inicjatorem kampanii jest CNCT, którego celem jest wspieranie rozwiązań prawnych ograniczających palenie tytoniu, a także rozpowszechnianie informacji wśród opinii publicznej na temat negatywnych skutków biernego i czynnego palenia oraz działalności koncernów papierosowych. Początki tego stowarzyszenia sięgają 1868 roku. Obecnie CNCT współpracuje z Ministerstwem Zdrowia i Narodowym Instytutem Raka (Institut National du Cancer).
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach
-
03.02.2025
Trujące lekarstwa