„Ci biedni, bezradni Afrykanie”
"Smakuje jak g**no" – krzywi się mały Afrykanin Michael po spróbowaniu ciastka, którym został poczęstowany przez odwiedzającą jego kraj mieszkankę Zachodu. Pociesza ją po tym, jak rozpłakała się słuchając o śmierci jego ojca, a na widok kobiety przewracającej się pod ciężarem niesionego na głowie wiadra wybucha głośnym śmiechem.
Michael jest aktorem, gra w spotach zachęcających do wspierania pomocy rozwojowej w Afryce. Choć zdarza mu się zachować niezgodnie ze scenariuszem, jest rozchwytywany przez reżyserów, w końcu świetnie udaje smutnego Afrykanina. Często ma dość, a prezenty od celebrytów uważa za bezwartościowe, ale w końcu, jak mówi, robi to "w słusznej sprawie".
Stereotypy uwłaczają godności – brzmi przesłanie spotu, przygotowanego przez Norwegian Students and Academics International Assistance Fund (Fundusz Pomocy Międzynarodowej Studentów i Naukowców w Norwegii). Michael jest postacią fikcyjną, ale sceny, w których występuje, przedstawiające mieszkańców Afryki jako osoby zupełnie bezradne i zależne od pomocy z zewnątrz, mające u potencjalnego odbiorcy wywołać litość, mogłyby pojawić się w wielu filmach fundraisingowych. Spot ma za zadanie walkę ze stereotypowym przedstawianiem krajów rozwijających się i promocję kreatywności w reklamie społecznej. Inicjatorzy kampanii prowadzą internetowe głosowanie na najlepsze i najgorsze spoty z zakresu pomocy rozwojowej, które zostaną nagrodzone odpowiednio Złotym i Zardzewiałym Kaloryferem. Odbywa się na stronie www.rustyradiator.com.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem