Dzieci szukają kryjówek pod stołami, łóżkami i w zakamarkach. Nie grają jednak w chowanego.
Kampania dodaje kolejny głos do debaty o przemocy w rodzinie. Ciemne kolory, przygnębiająca muzyka, a przede wszystkim zdecydowane cięcia ujęć – wszystko to buduje nastrój stałego zagrożenia. Przypomina też o konieczności błyskawicznego reagowania na niebezpieczeństwo. Taka jest bowiem rzeczywistość dzieci dotkniętych problemem agresji ze strony najbliższych – w tym przypadku zarówno werbalnej (krzyk), jak i fizycznej (znęcanie się).
Spot pokazuje dzieci, które doświadczają prześladowania. Ich dzieciństwo mija w permanentnym stresie i lęku. Zabawa w chowanego staje się dla nich zajęciem bardzo serio. "Hiding is not always a game" ("Ukrywanie się to nie zawsze zabawa") – za pomocą takiego hasła twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na problem. Odwołanie do przedszkolnej zabawy skontrastowano tu z innym, mniej beztroskim, zastosowaniem ukrywania się. Pokazano w ten sposób, jak łatwo kolorowy świat bajek i radości można zamienić w koszmar. Bo przecież "Domestic violence also kills children" ("Przemoc domowa zabija także dzieci") – tak mocnym stwierdzeniem kończy się krótki film, przygotowany na zlecenie francuskiej organizacji FNSF.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa