Trudno w temacie globalnego ocieplenia pokazać coś nowego, tym bardziej światowemu „potentatowi” w tej dziedzinie – organizacji Greenpeace – ale kampania "Grow up, Cool down" z maja 2007 roku, oparta na filmie, w nowatorski sposób uświadamia, jaki jest wpływ globalnego ocieplenia na nasze środowisko.
Spot zaczyna się on od widoku małego chłopca, który mówi o zanieczyszczeniach środowiska. Po kilku słowach przemienia się w nastolatka, następnie w dorosłego mężczyznę, a potem w starszego pana. Całość trwa około 30 sekund. Transformacjom towarzyszy płynna zmiana głosu bohatera. Grafika pobudza wyobraźnię i dobrze ilustruje przesłanie: jeśli nie zaczniemy działać przeciwko zmianom klimatycznym, ziemia wokół nas zmieni się dramatycznie w przeciągu naszego życia.
Kreacja została przygotowana przez agencję The Law Firm. Powstała oryginalnie w Holandii, ale z czasem była prezentowana na całym świecie – oczywiście dzięki Internetowi poznały ją miliony internautów. Filmy był emitowany też w kinach oraz telewizji.
Przez efekty globalnego ocieplenia zarówno ocean, jak i żyjące w nim różne gatunki zwierząt zostaną nieodwracalnie zmienione i zniszczone. Zdaniem badaczy wpływ zmian klimatycznych będzie tak znaczący, że podniesie poziom mórz zatapiając niektóre lądy oraz zmieni kierunek prądów morskich.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy