Chińczycy plują, choć to zakazane. Od wielu lat zwolennicy dobrych manier i higienicznego trybu życia toczą w Chinach walkę z tym nieprzyjemnym zwyczajem. Zrealizowane dotąd kampanie uświadomiły mieszkańcom kraju istnienie zarazków w flegmie. Twórcy szanghajskiej kampanii poszli w tym uświadamianiu o krok dalej – chcieli pokazać jak poważne dla zdrowia innych konsekwencje może mieć jedno niewinne splunięcie. Zasięg zawartych w flegmie bakterii sięga nawet 70 metrów, a ich rozprzestrzenianie determinowane jest siłą wiatru, który w położonym nad morzem Szanghaju, bywa bardzo silny.
Na zlecenie Biura Promocji Zdrowia z Szanghaju, 51 artystów – grafficiarzy, grafików i studentów sztuk pięknych, wynajętych przez agencję Ogilvy & Mather, przygotowało zaskakującą kampanię nagrodzoną potem Złotym Lwem na Festiwalu w Cannes (w 2011 roku).
Artyści narysowali zarazki, które rozlewają się po ziemi tworząc gigantyczny fraktal, na środku którego znajduje się czerwona strzałka z informacją: Jedno splunięcie sprawia, że zarazki rozprzestrzeniają się nawet na odległość 70 metrów. Ci agenci chorób zakaźnych roznoszą się drogą kropelkową. Dla dobra innych nie pluj w miejscach publicznych.
Głównymi odbiorcami kampanii mieli być przede wszystkim tymczasowo przebywający w Szanghaju migranci. Gigantyczne kreacje wykonywano węglem drzewnym na placach położonych nieopodal dzielnic zamieszkiwanych przez migrantów. Kampania była szeroko promowana zarówno w telewizji, gazetach jak i w internecie, zyskując uznanie odbiorców w całym kraju.
Natalia Ożegalska
zobacz także
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja