logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Chińczycy lubią pluć
20.10.2010
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Chińczycy lubią pluć



Chińczycy plują, choć to zakazane. Od wielu lat zwolennicy dobrych manier i higienicznego trybu życia toczą w Chinach walkę z tym nieprzyjemnym zwyczajem. Zrealizowane dotąd kampanie uświadomiły mieszkańcom kraju istnienie zarazków w flegmie. Twórcy szanghajskiej kampanii poszli w tym uświadamianiu o krok dalej – chcieli pokazać jak poważne dla zdrowia innych konsekwencje może mieć jedno niewinne splunięcie. Zasięg zawartych w flegmie bakterii sięga nawet 70 metrów, a ich rozprzestrzenianie determinowane jest siłą wiatru, który w położonym nad morzem Szanghaju, bywa bardzo silny.

Na zlecenie Biura Promocji Zdrowia z Szanghaju, 51 artystów – grafficiarzy, grafików i studentów sztuk pięknych, wynajętych przez agencję Ogilvy & Mather, przygotowało zaskakującą kampanię nagrodzoną potem Złotym Lwem na Festiwalu w Cannes (w 2011 roku).

Artyści narysowali zarazki, które rozlewają się po ziemi tworząc gigantyczny fraktal, na środku którego znajduje się czerwona strzałka z informacją: Jedno splunięcie sprawia, że zarazki rozprzestrzeniają się nawet na odległość 70 metrów. Ci agenci chorób zakaźnych roznoszą się drogą kropelkową. Dla dobra innych nie pluj w miejscach publicznych.

Głównymi odbiorcami kampanii mieli być przede wszystkim tymczasowo przebywający w Szanghaju migranci. Gigantyczne kreacje wykonywano węglem drzewnym na placach położonych nieopodal dzielnic zamieszkiwanych przez migrantów. Kampania była szeroko promowana zarówno w telewizji, gazetach jak i w internecie, zyskując uznanie odbiorców w całym kraju.
Natalia Ożegalska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek