logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Chemiczny łańcuch pokarmowy
25.03.2011
Tematy: Kreacje / printy

Chemiczny łańcuch pokarmowy



„Rak zjadł farmaceutyki na śniadanie, sum zjadł raka na lunch, a ty zjadłeś suma na obiad” – Chesapeake Bay Foundation (Fundacja na rzecz Zatoki Chesapeake) poprzez kampanię prowadzoną w grudniu 2010 roku chce uświadomić odbiorcom prostą zależność między tym, co człowiek wprowadza do ekosystemu a tym co z niego czerpie.

Zatoka Chesapeake jest największym w Ameryce Północnej i trzecim co do wielkości na świecie estuarium, czyli poszerzonym, lejkowatym ujściem rzeki. Wpadająca do niego rzeka Susquehanna płynie przez stany: Nowy Jork, Pensylwania i Maryland. Co roku odławia się tam ponad 200 tysięcy ton ryb i owoców morza. Chesapeake Bay Foundation prowadzi szereg działań mających na celu przywrócenie w zatoce naturalnej fauny i flory, zredukowanie zanieczyszczenia i zrównoważenie ekosystemu.

Tekst hasła kampanii, odpowiednio wycieniowany kolorystycznie, układa się w kształt, który z daleka wygląda jak rysunek okonia, węgorza lub raka. Opisuje on łańcuch pokarmowy, którego początkiem są zjadane przez zwierzę farmaceutyki, nawozy lub pestycydy. Przyglądając się z bliska, można odczytać ostrzeżenie: „The Susquehanna runs through you. Protect it. Protect yourself. Dispose of chemicals and pharmaceuticals responsibly. And limit fertilizer use” („Susquehanna płynie przez ciebie. Chroń ją. Chroń siebie. Pozbywaj się chemikaliów i lekarstw odpowiedzialnie. Ogranicz zużycie nawozów”.)

Kampanię na rzecz ochrony wód zatoki Chesapeake zrealizowała agencja Neiman Group z położonego nad Susquehanną Harrisburga.
J.Ślusarska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek