Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce rozpoczęła realizację dwuletniego projektu „Zysk z dojrzałości”. Celem projektu jest poprawa sytuacji osób 50+ na rynku pracy – przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu i dyskryminacji tej grupy wiekowej. Projekt skierowany jest przede wszystkim do pracodawców i służb zatrudnienia, od których decyzji i działań bezpośrednio zależy poziom zatrudnienia osób starszych; zarówno do dużych korporacji, które już wprowadzają rozwiązania w zakresie zarządzania wiekiem, jak też do mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają szerokiej wiedzy w tym zakresie.
Dla tych podmiotów zostanie przeprowadzony cykl seminariów, powstanie również interaktywny serwis internetowy i pakiet dobrych praktyk z dziedziny zarządzania wiekiem oraz strategii „age friendly”. W ramach projektu planowana jest również ogólnopolska kampania społeczna w mediach.
Pośrednio projekt skierowany jest do szerokiej opinii publicznej w celu przeciwdziałania negatywnym stereotypom na temat aktywności zawodowej 50+. Punktem wyjścia do pracy są wyniki badania „Rynek pracy a osoby bezrobotne 50+. Bariery i szanse” przeprowadzonego przez Ipsos. Z badania wynika, że aktywność zawodowa osób 50+ jest bardzo niska. Jedną z istotnych przyczyn takiej sytuacji jest nieświadomość skali i wagi tego problemu, zwłaszcza wśród pracodawców oraz wśród osób, które ukończyły 50 lat, oraz brak wiedzy na temat korzyści wynikających z zatrudniania osób 50+ i skutecznych rozwiązań.
– Jak wynika z danych opublikowanych m.in. w Strategii Lizbońskiej, do 2050 roku zabraknie w Europie 160 mln pracowników z powodu starzenia się naszych społeczeństw. W tej sytuacji zaledwie 27% pracujących po 50-tym roku życia w Polsce to poziom zdecydowanie za niski. Jesteśmy przekonani, że tego typu projekty w sposób znaczący wspierają rozwój rynku pracy w Polsce, a co za tym idzie, są istotne dla całej gospodarki” – podkreśla Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający On Board PR.
Zarządzanie wiekiem, wpisujące się w szersze zagadnienie zarządzania różnorodnością, jest odpowiedzią na zmieniające się realia społeczno-demograficzne na rynku pracy i konieczność przeformułowania polityki HR przedsiębiorstwa, tak by pozwoliła ona na wykorzystanie w pełni potencjału starszych, ale również młodszych pracowników.
Działania projektu wspierają PKPP Lewiatan, MPiPS oraz firma doradcza On Board PR. Czas trwania projektu: luty 2008 r. – styczeń 2010
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS