logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Celebryci zauważali problem mórz i oceanów, a my?
07.06.2018
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko

Celebryci zauważali problem mórz i oceanów, a my?



W okazji tegorocznego Światowego Dnia Oceanów znane osoby chcą zwrócić uwagę Polaków na ukryte w głębinach mórz i oceanów problemy. Mateusz Damięcki, Joanna Jabłczyńska, Otylia Jędrzejczak, Mela Koteluk, Kacper Kuszewski, Grzegorz Łapanowski i Anna Smołowik wzięli udział w niezwykłej sesji zdjęciowej pod hasłem „WIDZĘ OCEAN” i razem z MSC zachęcają do ochrony dzikiej natury mórz i oceanów oraz do podejmowania świadomych, dobrych dla środowiska i nas samych wyborów.

W morzach i oceanach jest coraz mniej ryb, w odróżnieniu do odpadów z plastiku, których ciągle przybywa, o czym alarmuje Komisja Europejska.  Dlatego przy okazji wypadającego 8 czerwca Światowego Dnia Oceanów organizacja pozarządowa MSC wraz z celebrytami przypominają, że to od naszych codziennych decyzji zależy stan mórz. Apetyczne sushi, smakowite krewetki lub ryba podawana na rodzinnym grillu – te i inne dania mogą już wkrótce zniknąć z naszych talerzy.

Fot. Dominika Rutkowska / Vidoq

Opublikowany przez MSC Polska – chroń morza i oceany 20 grudnia 2017

Nasze codzienne decyzje i wybory konsumenckie mają ogromny wpływ na stan mórz i oceanów. Aby chronić ekosystemy morskie nie trzeba wielkich czynów: wystarczy ograniczyć ilość zużywanego plastiku, ze starannością segregować śmieci, a podczas codziennych zakupów do sklepowego koszyka wrzucać produkty rybne i owoce morza z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Ten niebieski znak daje nam gwarancję, że ryby pochodzą ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk, które w mniejszym stopniu wpływają na morski ekosystem.

Światowy Dzień Oceanów 2018

Tetniące życiem morza i oceany to podstawa naszego funkcjonowania. Nie tylko dostarczają nam pożywienie, ale również pozwalają zabiezpieczyć przyszłość ok. 200 milionów ludzi bezpośrednio lub pośrednio zatrudnionych w przemyśle rybnym. OTWÓRZMY OCZY na problemy mórz i oceanów, aby nie zabrakło ryb dla nas i przyszłych pokoleń!#ŚwiatowyDzieńOceanów #WybierajMSC #ChrońMorzaiOceany

Opublikowany przez MSC Polska – chroń morza i oceany 4 czerwca 2018

 

– Mimo że coraz więcej rybaków i firm zajmujących się rybołówstwem podchodzi do swojej działalności mając na uwadze dobro mórz i oceanów, to na chwilę obecną wciąż tylko 14% światowych połowów objętych jest Programem MSC. Problem przełowionych mórz i oceanów jest nadal marginalizowany, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości i zmiana nawyków konsumenckich. – mówi Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce.

– Światowa opinia publiczna powoli zaczyna dostrzegać problem przełowienia mórz i oceanów – (…)  – Z badań przeprowadzonych na zlecenie MSC wynika, że przełowienie oraz spadek liczby gatunków ryb są postrzegane na świecie jako drugi najważniejszy problem z jakim borykają się morza i oceany, zaraz za zanieczyszczeniem oceanu m.in. właśnie plastikiem[1].

 

Jesteście ciekawi, co razem przygotowaliśmy? Koniecznie obserwujcie nasz fanpage!

Opublikowany przez MSC Polska – chroń morza i oceany 3 czerwca 2018

W praktyce zrównoważone połowy oznaczają, że w ich trakcie mniej ryb i owoców morza trafia do sieci, dzięki czemu jest szansa, że wystarczy ich także dla przyszłych pokoleń. Ten typ połowów pomaga również chronić delfiny, albatrosy, żółwie i inne zwierzęta oraz siedliska morskie (np.rafy) Dodatkowo monitorowanie całego łańcucha dostaw produktów z certyfikatem MSC gwarantuje, że na nasz talerz nie trafią gatunki zagrożone wyginięciem. Nie jest to takie oczywiste w czasach, kiedy – jak podaje WWF – co czwarta ryba na świecie pochodzi z nielegalnego źródła.

W ramach obchodów Światowego Dnia Oceanów, MSC zaprasza do udziału w organizowanych wydarzeniach, gdzie zaprezentowana zostanie wystawa edukacyjna MSC, pokazująca prawdziwe rybackie historie, a wszyscy odwiedzający będą mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w okolicznościowym monidle. Organizatorzy zapraszają do:

  • Akwarium w Gdyni
  • Stacji Morskiej (fokarium) w Helu
  • Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu
  • Restauracji / klubu na wodzie MIEJSCE w Porcie Czerniakowskim w Warszawie
  • Ogrodu Zoologicznego w Warszawie
  • Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu
  • Hydropolis we Wrocławiu

Więcej informacji na temat obchodów Światowego Dnia Oceanów można znaleźć na stronie: www.msc.org/pl/swiatowy-dzien-oceanow

[1] Badanie przeprowadzone przez niezależny ośrodek badawczy GlobeScan na zlecenie MSC od stycznia do marca 2018 roku na grupie 18 909 konsumentów ryb i owoców morza w 22 krajach świata.

edukacja Ekologia i środowisko MSC Światowy Dzień Oceanów


Nazwa kampanii:
Chroń dziką naturę mórz i oceanów - Widzę ocan
Nadawca:
MSC
Media:
internet
Wykonawca:
MSC
Adresaci:
konsumenci
Hasło kampani:
Widzę ocean





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek