logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Carrefour mówi NIE jednorazowym talerzom i plastikowym sztućcom
24.02.2020
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Carrefour mówi NIE jednorazowym talerzom i plastikowym sztućcom



Carrefour wycofał ze swojej oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła również biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.

Sieć całkowicie wycofała z oferty jednorazowe naczynia plastikowe. Na rok przed wejściem w życie dyrektywy unijnej (Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dn. 5 czerwca 2019 roku) w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.

Staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem może być akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w zeszłym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie „zero waste” jest ważne oraz, aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Równocześnie sieć poszerzyła ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów. Patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.

CSR recycling Ekologia i środowisko konsumpcjonizm Carrefour Polska plastik konsumenci recykling


Nazwa wydarzenia:
Carrefour wycofuje ze swojej oferty jednorazowe talerze i plastikowe sztućce
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Carrefour Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek