logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carlsberg Polska zachęca do Trzeźwego Myślenia
17.07.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie

Carlsberg Polska zachęca do Trzeźwego Myślenia



Czy mogę sięgnąć po alkohol opiekując się dzieckiem? Czy każda ilość alkoholu w ciąży jest szkodliwa? Jaki mam wpływ jako rodzic na spożywanie alkoholu przez moje dziecko? Z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska[1] wynika, że choć potrafimy odpowiedzialnie odmawiać spożycia alkoholu, to wciąż potrzebna jest edukacja w tym obszarze.

Odpowiedzialna postawa wobec alkoholu to umiejętność jego odmawiania, gdy po prostu nie chcemy lub nie powinniśmy go spożywać – szczególnie w sytuacjach, gdy jesteśmy odpowiedzialni  za siebie, swoje decyzje, i także za innych. Choć sposób spożycia alkoholu zmienia się w polskim społeczństwie na lepsze, nadal jednak pozostają obszary wymagające edukacji. Trzeba pamiętać o tym, jak silnie świat dorosłych i ich decyzji wpływa na świat dzieci.

W ramach drugiej odsłony kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ, zainicjowana przez Carlsberg Polska zaplanowano działania, które łączą w sobie elementy edukacyjne i aktywnie angażujące konsumentów: komunikację wyników  badania, współpracę z influencerami, kampanię displayową we wszystkich  placówkach Lux Med i Medicover oraz promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu podczas wydarzeń w partnerskich lokalach w Warszawie.

Carlsberg Polska startuje z drugą odsłoną kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ! Ponieważ w EcoCar wszyscy podpisujemy się pod…

Opublikowany przez EcoCar Sobota, 9 czerwca 2018

Działania kierowane są także do pracowników firmy. Kampania realizowana jest w czerwcu i lipcu 2018

Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska  61% respondentów ma świadomość zagrożeń, jakie płyną ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży. Jednak nadal istnieją obszary, w których musimy rozprawiać się z mitami. 14% twierdzi, że tylko mocne alkohole mogą zaszkodzić dziecku, a 12% uważa, że potrzeba dużej dawki, aby przeniknął on z organizmu matki. Z kolei 15% z nas jest zdania, że picie alkoholu jest niewskazane jedynie podczas pierwszego trymestru ciąży, a wśród 22% społeczeństwa pokutuje błędne przeświadczenie, że przyszłe mamy mogą pić niewielką ilość alkoholu np. czerwonego wina dla lepszego trawienia.

– Zdecydowana większość kobiet nie spożywa alkoholu w trakcie ciąży, zdając sobie sprawę z tego, jak szkodliwy może być jego wpływ dla nienarodzonego  dziecka. Żyjemy w czasach, w których przyszłe mamy skrupulatnie chodzą na badania, czytają fachową literaturę i przygotowują się do nowej roli, wspierane przez mężczyzn, którzy wykazują opiekuńczą postawę. Ten okres powinien być całkowicie wolny od nawet najmniejszej ilości alkoholu i mimo wysokiej świadomości, jest tutaj poea do edukacji. Niepożądane zachowania mogą wynikać np. z braku wiedzy, stereotypowego myślenia, nieumiejętności radzenia sobie z emocjami, a także… przyzwolenia społecznego. Warto więc zawsze na takie sytuacje reagować – mówi Magdalena Chorzewska, psycholog, ekspert kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ.

 

Czy odpowiedzialne podejście do alkoholu można dzieciom przekazać? Co ciekawe, choć jako rodzice zawsze chcemy dawać jak najlepsze wzorce dzieciom, 37% badanych jest zdania, że rodzice nie mają żadnego wpływu na spożywanie alkoholu przez swoje dzieci.

– Nie od dziś wiadomo, że zarówno młodsze, jak i starsze dzieci, czasem nawet nieświadomie, naśladują swoich rodziców. Jeśli w obecności małoletnich, dorośli pijąc alkohol pokazują, że jest to sposób na relaks i nieodłączny element spędzania wolnego czasu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasze dzieci będą powielały ten niezdrowy schemat – tłumaczy Magdalena Chorzewska.

Szczegółowe informacje o projekcie i wyniki badania znajdują się na stronie https://carlsbergpolska.pl/

[1] Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Carlsberg Polska , Trzeźwe myślenie oczami Polaków, maj 2018

CSR alkohol promocja zdrowia Trzeźwo Myślę Carlsberg Profilaktyka zdrowia


Nazwa kampanii:
Trzeźwo myślę
Nadawca:
Carlsberg Polska
Media:
social media, internet, OOH
Wykonawca:
Carlsberg Polska
Adresaci:
konsumenci piwa
Hasło kampani:
Trzeźwo Myślę





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek