Rozpoczęła się kampania promująca matematykę, która ma zmienić negatywne postrzeganie "królowej nauk" i pokazać, że matematyka jest przydatna w życiu codziennym. Ma też złagodzić obawy przed tym przedmiotem na maturze wśród uczniów i nauczycieli. Tegoroczni abiturienci będą pierwszym po ćwierćwieczu przerwy rocznikiem, który przystąpi do takiego egzaminu.
Akcja prowadzona przez Centralną Komisję Egzaminacyjną składa się z dwóch części: edukacyjnej i wizerunkowej prowadzonych równolegle. W ramach kampanii edukacyjnej w programie TV4 rusza cykl pt. "MAT+MA – zobacz, jakie to proste", na który składa się 75 krótkich filmów. W każdym z 3,5-minutowych odcinków omawiane jest jedno zagadnienie matematyczne.
Kampania wizerunkowa opiera się na sześciu spotach telewizyjnych i sześciu radiowych, które pokazują różne ludzkie aktywności (twórczość artystyczna, żeglarstwo), w których znajomość matematyki jest nieodzowna. Udowadniają to m.in. Marta Sziłajtis-Obiegło, najmłodsza Polka, która samotnie opłynęła świat, dyrygent Łukasz Borowicz i fotograf Wojtek Wieteska.
Kampania telewizyjna będzie kosztowała 20 mln zł, z czego 85% pochodzi ze środków z Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca