Niewidomi spacerujący ze swoimi psami mijają luksusowy samochód, atrakcyjną kobietę i wystawę z elegancką biżuterią. Jest coś w ludzkiej naturze, co sprawia, że wyżej wymienione obiekty zwykle przyciągają spojrzenia. Te osoby jednak w ogóle nic nie widzą, więc to na nie nie działa. Za to ich czworonożni przewodnicy przykuwają wzrok do tych kosztownych błyskotek, drogiego auta i ładnej dziewczyny. Hasło „Bring out the man/woman in the blind man” („Rozbudź kobietę/mężczyzne w niewidomym”) nawiązuje do niezwykłej roli zwierząt w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Przy pomocy specjalnie wyszkolonych psów nie tylko możliwe jest szybsze i bezpieczniejsze poruszanie się, ale ma to też pozytywny wpływ na sferę psychiczną. Właściciel nawiązuje ze swoim przewodnikiem więź, ponadto towarzystwo miłego czworonożnego przyjaciela może ułatwiać kontakty z ludźmi i podnosić ogólny komfort życia.
International Guide Dog Federation (Międzynarodowy Związek Psów Przewodników) w taki, nieco żartobliwy, sposób zachęca do finansowego wsparcia szkoleń dla psów przewodników. Trening zwykle trwa około dwóch lat – rozpoczyna go wstępny test szczeniąt – kandydatów, a kończy profesjonalny egzamin. Psy muszą mieć odpowiednie predyspozycje, m.in. nie mogą bać się odgłosów miasta, a także muszą nauczyć się mnóstwa sztuczek, istotnych, by pomagać osobom niepełnosprawnym, jak np. zatrzymywanie się przed przeszkodą, czy korzystanie z przejść dla pieszych.
Kampanię przygotował belgijski oddział agencji Publicis.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!