Niewidomi spacerujący ze swoimi psami mijają luksusowy samochód, atrakcyjną kobietę i wystawę z elegancką biżuterią. Jest coś w ludzkiej naturze, co sprawia, że wyżej wymienione obiekty zwykle przyciągają spojrzenia. Te osoby jednak w ogóle nic nie widzą, więc to na nie nie działa. Za to ich czworonożni przewodnicy przykuwają wzrok do tych kosztownych błyskotek, drogiego auta i ładnej dziewczyny. Hasło „Bring out the man/woman in the blind man” („Rozbudź kobietę/mężczyzne w niewidomym”) nawiązuje do niezwykłej roli zwierząt w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Przy pomocy specjalnie wyszkolonych psów nie tylko możliwe jest szybsze i bezpieczniejsze poruszanie się, ale ma to też pozytywny wpływ na sferę psychiczną. Właściciel nawiązuje ze swoim przewodnikiem więź, ponadto towarzystwo miłego czworonożnego przyjaciela może ułatwiać kontakty z ludźmi i podnosić ogólny komfort życia.
International Guide Dog Federation (Międzynarodowy Związek Psów Przewodników) w taki, nieco żartobliwy, sposób zachęca do finansowego wsparcia szkoleń dla psów przewodników. Trening zwykle trwa około dwóch lat – rozpoczyna go wstępny test szczeniąt – kandydatów, a kończy profesjonalny egzamin. Psy muszą mieć odpowiednie predyspozycje, m.in. nie mogą bać się odgłosów miasta, a także muszą nauczyć się mnóstwa sztuczek, istotnych, by pomagać osobom niepełnosprawnym, jak np. zatrzymywanie się przed przeszkodą, czy korzystanie z przejść dla pieszych.
Kampanię przygotował belgijski oddział agencji Publicis.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy