logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  28.10.2014

Brzydka przyszłość



Dwadzieścia lat sprawi, że będą wyglądać po prostu nieładnie. Ale to nie czas zadziała na ich niekorzyść, a to, co będą w tym czasie robić. Kampania pokazuje młodym palaczkom, jak zmienią się podczas 20 lat nałogu.

Zniszczone płuca i krtań, podwyższone ryzyko miażdżycy i zawału serca – wszystko to i wiele innych znajduje się na liście potencjalnych skutków palenia. Twórcy najnowszej akcji zwracają jednak uwagę na nieco inne konsekwencje nałogu nikotynowego – na te, które są bardziej zewnętrzne, a przez to zwyczajnie widoczne. 

Kampania, za którą odpowiada rząd australijskiego stanu Queensland, skierowana jest do kobiet pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, które nie wyobrażają sobie dnia bez przerwy na papierosa. Poza spotem telewizyjnym, w jej ramach przeprowadzono happening, polegający na wykonaniu chętnym makijażu, który uświadamiałby biorącym udział, jak będą wyglądać po 20 latach palenia. Ten sam efekt można uzyskać, wgrywając swoje zdjęcie na stronę akcji, gdzie zostanie poddane graficznej obróbce. Palaczki mogą zobaczyć na sobie wcześniejsze i głębsze zmarszczki, a także zniszczone włosy i żółte zęby. Hasła, jakie przyświecają kampanii są więc skoncentrowane wokół kwestii estetyczno-wizualnych i brzmią: "Go smoke free. Stay pretty" ("Rzuć palenie, pozostań piękna"), "Smoking is not hot" ("Palenie nie jest atrakcyjne") oraz "If you smoke, your future’s not pretty" ("Jeśli nie palisz, Twoja przyszłość będzie brzydka"). W inauguracji kampanii wzięła udział Rachael Finch, reprezentantka Australii podczas wyborów Miss Universe 2009, która wystąpiła w makijażu pokazującym, jak wyglądałaby jako palaczka z 20-letnim stażem.

Od maja, kiedy rozpoczęto działania, na Quitline (czyli lokalny telefon zaufania dla osób chcących pozbyć się nałogów) zadzwoniło mniej więcej 300 osób więcej niż zwykle, co jest wzrostem o więcej niż 15%.

Dominika Charytoniuk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek