logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  07.09.2011

Brudna twarz czystej energii



Czy woda może być zagrożeniem dla świata przyrody? Trzy reklamy przygotowane w ramach kampanii „Dirty Face of Clean Energy” przekonują, że może. Widać tu zwierzęta charakterystycznych dla Patagonii gatunków – pumę, tero (odmiana czajki) oraz huemala (zwierzę z rodziny jeleniowatych), które toną. Kreacjom towarzyszy hasło: „The dirty face of clean energy. With dams, Patagonia is on it’s way to extinction” („Brudna twarz czystej energii. Z tamami, Patagonia znajduje się na drodze do zagłady„). Przygotowała je agencja Ella Entro Por Mi Ventana na zlecenie chilijskiej Fundacion Rio Baker.

Chilijska część Patagonii to unikalny teren geograficzny leżący częściowo na terenie Chile, częściowo na terenie Argentyny. Cechuje go duże bogactwo flory i fauny, z wieloma specyficznymi dlań gatunkami. Patagonia posiada także wiele obszarów chronionych – m.in. park narodowy Torres del Paine. Tymczasem hiszpańska firma Endesa przy współpracy i za usilnym wsparciem chilijskiego rządu planuje zbudować na terenie Patagonii kilka dużych elektrowni wodnych. Zapory wodne mają powstać m.in. na rzekach Baker i Pascua. Inwestycja Endesy wzbudziła sprzeciw wielu lokalnych i międzynarodowych organizacji.

Kampania Fundacion Rio Baker ma zwrócić uwagę opinii publicznej na to, że budowa wodnych zapor jest pierwszym krokiem do zniszczenia patagońskiego ekosystemu. Elektrownie wodne, pomimo że produkują „czystą” energię, tak naprawdę są bardzo szkodliwe dla środowiska, w którym powstają. Stanowią ingerencję w ekosystem, zaburzają naturalny przepływ wody, zwiększają ryzyko powstawania powodzi, niszczą krajobraz. Są szczególnym zagrożeniem dla terenów chronionych pełnych rzadkich gatunków roślin i zwierząt.
A. Koim

——————————————————————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Kreacje „Dirty Face of Clean Energy” to 3 fotomontaże w formie plakatów, w układzie poziomym.

Dominantą kompozycyjną jest przedstawienie tonącego zwierzęcia w niespokojnym układzie ciała, co nadaje dynamiki przedstawieniu. Zastosowano wąską gamę barwną z przewagą szarości.

Z prawej strony strony znajduje się łam z centralnie wyjustowanym tekstem, które stanowi hasło kampanii. Zastosowane zostało pismo jednoelementowe tzw. grotesk, które wypełnione jest delikatnym gradientem. Logo fundacji umiejscowiono poniżej.

Całośc jest harmonijna, wyważona, uporządkowana. Bardzo ciekawa wizualnie. Hasło kampanii jest czytelne i zauważalne na „pierwszy rzut oka”.  Wszystko zatem na plus.
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek