Bronimy konwencji. Ruszyła kampania społeczna w obronie Konwencji Stambulskiej
W 10 rocznicę przyjęcia przez Radę Europy Konwencji Stambulskiej rusza kampania społeczna broniąca jej postanowień. Fundacja Feminoteka sprzeciwia się wypowiedzeniu przez Polskę najskuteczniejszego dokumentu dającego narzędzia prawne do walki z przemocą domową i domaga się od władz jego pełnej realizacji.
Fundacja będzie przekonywała do obrony Konwencji Stambulskiej przy okazji spotkań z polityczkami i politykami oraz w komunikacji w mediach społecznościowych. Powstała również strona internetowa bronimykonwencji.pl, na której zbierane są podpisy osób wspierających lepszą ochronę przed przemocą wobec kobiet.
Dla nas Konwencja jest jak tarcza – mówi Joanna Piotrowska, prezeska Fundacji Feminoteka. – Gwarantuje nam bowiem, że zapobieganie i zwalczanie przemocy wobec kobiet i przemocy domowej nie jest jedynie aktem dobrej woli państwa, lecz obowiązkiem prawnym. Jej wypowiedzenie, to zamach na nasze prawa.
Polska przyjmując w 2015 roku Konwencję o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, szerzej znaną jako Konwencja Stambulska, polskie władze zobowiązały się do przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć. System pomocy dla osób dotkniętych przemocą dzięki Konwencji jest lepszy niż przed jej ratyfikacją, niemniej wiele z jej postanowień wciąż nie ma swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Według statystyk policji, tylko w 2019 roku przemocy w naszym kraju doznało 124 tys. kobiet. Wprowadzenie wszystkich założeń Konwencji Stambulskiej to warunek bezpieczeństwa dla milionów kobiet w naszym kraju.
Konwencja Stambulska uważana jest za złoty standard międzynarodowych aktów prawnych między innymi dlatego, że zbiera doświadczenia i dobre praktyki na temat przemocy wobec kobiet i przemocy domowej z całego świata, a także rozwiązania wypracowane we wcześniejszych dokumentach dotyczące praw kobiet – dodaje Piotrowska.
Dzięki Konwencji gwałt jest w Polsce ścigany z urzędu, a osoby po gwałcie przesłuchiwane są tylko raz, w specjalnych, przyjaznych pokojach w obecności psychologa. Opracowano również policyjne procedury pomocy osobom, które doświadczyły przemocy seksualnej. Możliwym stało się natychmiastowe odizolowanie sprawcy od ofiary. Uruchomiony został również całodobowy, ogólnopolski, finansowany przez państwo telefon dla osób doznających przemocy w rodzinie.
Kampanię społeczną Feminoteki wspiera komunikacyjne All Hands Agency, agencja specjalizująca się w marketingu opartym o wartości.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów