logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  26.10.2010

Brodnicki i Malejonek namawiają do rezygnacji z Facebooka



25 października gwiazdy popierające kampanię „Przerwa w komunikacji” (Communication Shutdown), m.in. Pascal Brodnicki i Dariusz „Maleo” Malejonek wraz z przyjaciółmi Fundacji SYNAPSIS wymalowali graffiti przekonujące do zamknięcia swoich profili na Facebooku. Graffiti powstało u zbiegu ulic Żwirki i Wigury i Wawelskiej i nawołuje przechodniów do przyłączenia się do akcji na rzecz osób z autyzmem.

Celem ogólnoświatowej kampanii „Communication Shutdown” jest szerzenie świadomości społecznej na temat autyzmu i problemów z komunikacją, jakich doświadczają osoby z autyzmem oraz zbieranie środków na rzecz tej grupy niepełnosprawnych. Cisza na portalach społecznościowych zapadnie 1 listopada. Wszyscy, którzy przyłączą się do akcji będą mogli przekonać się jak to jest, gdy świat nie ma ze sobą kontakti nie można porozumieć się ze znajomymi. Takich problemów w kontaktach doświadczają na co dzień osoby z autyzmem.

– Sądzę, ze zawsze trzeba pomagać osobom pokrzywdzonym przez los. A dzieciom w szczególności. My mamy ogromne szczęście, że jesteśmy zdrowi – mówi Pascal Brodnicki, obecny na malowaniu.

Dariusz Paczkowski, twórca zaangażowanego społecznie graffiti i street art, opiekun artystyczny przedsięwzięcia przekonuje: – Z przesłaniem społecznym trzeba wychodzić na ulicę, by uwagę ludzi skupić na sprawach, w które mogą się zaangażować. Wspieram Fundację SYNAPSIS, gdyż pracuje ona nad rozwiązaniami systemowym, by pomóc osobom z autyzmem i ich rodzinom w całej Polsce. Oprócz pomocy doraźnej trzeba i zmian systemowych.

Do akcji spontanicznie przyłączył się także Dariusz „Maleo” Malejonek. – Mam do czynienia z problemem autyzmu już od ładnych paru lat m.in. przez to, że jestem chrzestnym chłopca z autyzmem, Maurycego. Więc jest to poniekąd także i mój problem, ponieważ problem moich przyjaciół jest także moim problemem. Dlatego chcę im pomóc – deklaruje Darek Malejonek, który także uczestniczył w poniedziałkowym evencie – Niestety widzę, że problem autyzmu jest w Polsce mało znany. Wiem, że potrzeby rodzin osób z autyzmem są ogromne. Wiem, że rehabilitacja jest droga i czasochłonna. A rodzice są strasznie umęczeni. Jest to stosunkowo nowa choroba, można by rzec cywilizacyjna. Dlatego dla wielu osób jest to wciąż tajemnicza rzecz – dodaje Malejonek.

Ogólnoświatowa kampania „Przerwa w komunikacji” (Cummunication Shutdown) realizowana jest przez cały październik. Jej momentem kulminacyjnym będzie dzień 1 listopada, kiedy to zapadnie cisza na portalach społecznościowych. Każdy, kto zechce przyłączyć się do akcji, może to uczynić jeszcze tylko do najbliższej niedzieli poprzez pobranie specjalnej aplikacji na stronie www.communicationshutdown.org.

W Polsce akcję popierają również: Majka Jeżowska, Reni Jusis, Mateusz Damięcki, Magda Różyczka, Krzysztof Stelmaszyk, Marcin Kwaśny, Artur Barciś.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek