logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Brodnicki i Malejonek namawiają do rezygnacji z Facebooka
26.10.2010
Tematy: Wydarzenia

Brodnicki i Malejonek namawiają do rezygnacji z Facebooka



25 października gwiazdy popierające kampanię „Przerwa w komunikacji” (Communication Shutdown), m.in. Pascal Brodnicki i Dariusz „Maleo” Malejonek wraz z przyjaciółmi Fundacji SYNAPSIS wymalowali graffiti przekonujące do zamknięcia swoich profili na Facebooku. Graffiti powstało u zbiegu ulic Żwirki i Wigury i Wawelskiej i nawołuje przechodniów do przyłączenia się do akcji na rzecz osób z autyzmem.

Celem ogólnoświatowej kampanii „Communication Shutdown” jest szerzenie świadomości społecznej na temat autyzmu i problemów z komunikacją, jakich doświadczają osoby z autyzmem oraz zbieranie środków na rzecz tej grupy niepełnosprawnych. Cisza na portalach społecznościowych zapadnie 1 listopada. Wszyscy, którzy przyłączą się do akcji będą mogli przekonać się jak to jest, gdy świat nie ma ze sobą kontakti nie można porozumieć się ze znajomymi. Takich problemów w kontaktach doświadczają na co dzień osoby z autyzmem.

– Sądzę, ze zawsze trzeba pomagać osobom pokrzywdzonym przez los. A dzieciom w szczególności. My mamy ogromne szczęście, że jesteśmy zdrowi – mówi Pascal Brodnicki, obecny na malowaniu.

Dariusz Paczkowski, twórca zaangażowanego społecznie graffiti i street art, opiekun artystyczny przedsięwzięcia przekonuje: – Z przesłaniem społecznym trzeba wychodzić na ulicę, by uwagę ludzi skupić na sprawach, w które mogą się zaangażować. Wspieram Fundację SYNAPSIS, gdyż pracuje ona nad rozwiązaniami systemowym, by pomóc osobom z autyzmem i ich rodzinom w całej Polsce. Oprócz pomocy doraźnej trzeba i zmian systemowych.

Do akcji spontanicznie przyłączył się także Dariusz „Maleo” Malejonek. – Mam do czynienia z problemem autyzmu już od ładnych paru lat m.in. przez to, że jestem chrzestnym chłopca z autyzmem, Maurycego. Więc jest to poniekąd także i mój problem, ponieważ problem moich przyjaciół jest także moim problemem. Dlatego chcę im pomóc – deklaruje Darek Malejonek, który także uczestniczył w poniedziałkowym evencie – Niestety widzę, że problem autyzmu jest w Polsce mało znany. Wiem, że potrzeby rodzin osób z autyzmem są ogromne. Wiem, że rehabilitacja jest droga i czasochłonna. A rodzice są strasznie umęczeni. Jest to stosunkowo nowa choroba, można by rzec cywilizacyjna. Dlatego dla wielu osób jest to wciąż tajemnicza rzecz – dodaje Malejonek.

Ogólnoświatowa kampania „Przerwa w komunikacji” (Cummunication Shutdown) realizowana jest przez cały październik. Jej momentem kulminacyjnym będzie dzień 1 listopada, kiedy to zapadnie cisza na portalach społecznościowych. Każdy, kto zechce przyłączyć się do akcji, może to uczynić jeszcze tylko do najbliższej niedzieli poprzez pobranie specjalnej aplikacji na stronie www.communicationshutdown.org.

W Polsce akcję popierają również: Majka Jeżowska, Reni Jusis, Mateusz Damięcki, Magda Różyczka, Krzysztof Stelmaszyk, Marcin Kwaśny, Artur Barciś.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek