25 października gwiazdy popierające kampanię „Przerwa w komunikacji” (Communication Shutdown), m.in. Pascal Brodnicki i Dariusz „Maleo” Malejonek wraz z przyjaciółmi Fundacji SYNAPSIS wymalowali graffiti przekonujące do zamknięcia swoich profili na Facebooku. Graffiti powstało u zbiegu ulic Żwirki i Wigury i Wawelskiej i nawołuje przechodniów do przyłączenia się do akcji na rzecz osób z autyzmem.
Celem ogólnoświatowej kampanii „Communication Shutdown” jest szerzenie świadomości społecznej na temat autyzmu i problemów z komunikacją, jakich doświadczają osoby z autyzmem oraz zbieranie środków na rzecz tej grupy niepełnosprawnych. Cisza na portalach społecznościowych zapadnie 1 listopada. Wszyscy, którzy przyłączą się do akcji będą mogli przekonać się jak to jest, gdy świat nie ma ze sobą kontakti nie można porozumieć się ze znajomymi. Takich problemów w kontaktach doświadczają na co dzień osoby z autyzmem.
– Sądzę, ze zawsze trzeba pomagać osobom pokrzywdzonym przez los. A dzieciom w szczególności. My mamy ogromne szczęście, że jesteśmy zdrowi – mówi Pascal Brodnicki, obecny na malowaniu.
Dariusz Paczkowski, twórca zaangażowanego społecznie graffiti i street art, opiekun artystyczny przedsięwzięcia przekonuje: – Z przesłaniem społecznym trzeba wychodzić na ulicę, by uwagę ludzi skupić na sprawach, w które mogą się zaangażować. Wspieram Fundację SYNAPSIS, gdyż pracuje ona nad rozwiązaniami systemowym, by pomóc osobom z autyzmem i ich rodzinom w całej Polsce. Oprócz pomocy doraźnej trzeba i zmian systemowych.
Do akcji spontanicznie przyłączył się także Dariusz „Maleo” Malejonek. – Mam do czynienia z problemem autyzmu już od ładnych paru lat m.in. przez to, że jestem chrzestnym chłopca z autyzmem, Maurycego. Więc jest to poniekąd także i mój problem, ponieważ problem moich przyjaciół jest także moim problemem. Dlatego chcę im pomóc – deklaruje Darek Malejonek, który także uczestniczył w poniedziałkowym evencie – Niestety widzę, że problem autyzmu jest w Polsce mało znany. Wiem, że potrzeby rodzin osób z autyzmem są ogromne. Wiem, że rehabilitacja jest droga i czasochłonna. A rodzice są strasznie umęczeni. Jest to stosunkowo nowa choroba, można by rzec cywilizacyjna. Dlatego dla wielu osób jest to wciąż tajemnicza rzecz – dodaje Malejonek.
Ogólnoświatowa kampania „Przerwa w komunikacji” (Cummunication Shutdown) realizowana jest przez cały październik. Jej momentem kulminacyjnym będzie dzień 1 listopada, kiedy to zapadnie cisza na portalach społecznościowych. Każdy, kto zechce przyłączyć się do akcji, może to uczynić jeszcze tylko do najbliższej niedzieli poprzez pobranie specjalnej aplikacji na stronie www.communicationshutdown.org.
W Polsce akcję popierają również: Majka Jeżowska, Reni Jusis, Mateusz Damięcki, Magda Różyczka, Krzysztof Stelmaszyk, Marcin Kwaśny, Artur Barciś.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS