logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Prawa człowieka
   ──────  29.03.2008

Brakująca kopia



Chiny, choć kopiują wiele i słyną na całym świecie z podróbek, mają opór przed skopiowaniem jednej rzeczy. Tuż przed igrzyskami sportowymi w Pekiniem na fali olimpijskich przygotowańm Internationale Gesellschaft für Menschenrechte (IGFM) – niemiecki oddział International Society for Human Rights, międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, zrealizował kampanię billboardową. Każdy z 3 plakatów obrazuje niezaprzeczalny talent Chińczyków do kopiowania produktów światowych marek. Dla przykładu sfotografowano dwa rzędy produktów – w górnym znajdują się produkty oryginalne, w dolnym – ich chińskie „odpowiedniki”. Zostawiono tylko jedno puste pole – poniżej „oryginalnej” Deklaracji Praw Człowieka. Wymowny jest również zamieszczony poniżej napis „Unfortunately, China doesn’t copy everything” („Niestety, Chiny nie kopiują wszystkiego”).

Momentalnie pojawiły się krytyczne komentarze – wśród nich słychać i takie, że poruszając kwestię łamania praw człowieka, Niemcy pogłębiają wszechobecne stereotypy na temat Chin, sugerując m.in., że jest to kraj zamieszkiwany jedynie przez piratów.

IGFM to organizacja, która powstała w 1972 roku we Frankfurcie nad Menem. Wspiera ludzi, którzy są prześladowani w swoich krajach za walkę o prawa człowieka. Najważniejsze z praw człowieka, wymienione w statucie organizacji, to prawo do życia i prawa obywatelskie, takie jak wolność słowa, zgromadzeń, prasy, wyznania.

International Society of Human Rights było inicjatorem otwartego listu do prezydenta Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. List został podpisany przez międzynarodową koalicję 7 organizacji pozarządowych zajmujących się obroną praw człowieka. Cała akcja miała miejsce 20 marca 2008 roku. Nadawcy listu nawoływali do przestrzegania praw człowieka oraz trwania przy olimpijskich ideałach, co nierozerwalnie wiąże się z zagwarantowaniem sportowcom wolności słowa w Pekinie. W liście stwierdzono również, że tylko „aktywne i odpowiedzialne podejście MKOlu może zapobiec dalszym bojkotom w przyszłości”.

List nawiązywał do zapewnień rządu chińskiego z 2001 roku, kiedy to ubiegając się o organizację Igrzysk, publicznie zobowiązał się do poprawienia przestrzegania praw człowieka oraz pełnej wolności mediów do czasu Olimpiady.
J. Hejman


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Unfortunately, China doesn't copy everything
Czas:
2008.3.25 - 2008.4.30
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Internationale Gesellschaft für Menschenrechte
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Jung von Matt
Adresaci:
Opinia międzynarodowa, władze chińskie
Hasło kampani:
Unfortunately, China doesn't copy everything





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek