logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Prawa człowieka
   ──────  29.03.2008

Brakująca kopia



Chiny, choć kopiują wiele i słyną na całym świecie z podróbek, mają opór przed skopiowaniem jednej rzeczy. Tuż przed igrzyskami sportowymi w Pekiniem na fali olimpijskich przygotowańm Internationale Gesellschaft für Menschenrechte (IGFM) – niemiecki oddział International Society for Human Rights, międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, zrealizował kampanię billboardową. Każdy z 3 plakatów obrazuje niezaprzeczalny talent Chińczyków do kopiowania produktów światowych marek. Dla przykładu sfotografowano dwa rzędy produktów – w górnym znajdują się produkty oryginalne, w dolnym – ich chińskie „odpowiedniki”. Zostawiono tylko jedno puste pole – poniżej „oryginalnej” Deklaracji Praw Człowieka. Wymowny jest również zamieszczony poniżej napis „Unfortunately, China doesn’t copy everything” („Niestety, Chiny nie kopiują wszystkiego”).

Momentalnie pojawiły się krytyczne komentarze – wśród nich słychać i takie, że poruszając kwestię łamania praw człowieka, Niemcy pogłębiają wszechobecne stereotypy na temat Chin, sugerując m.in., że jest to kraj zamieszkiwany jedynie przez piratów.

IGFM to organizacja, która powstała w 1972 roku we Frankfurcie nad Menem. Wspiera ludzi, którzy są prześladowani w swoich krajach za walkę o prawa człowieka. Najważniejsze z praw człowieka, wymienione w statucie organizacji, to prawo do życia i prawa obywatelskie, takie jak wolność słowa, zgromadzeń, prasy, wyznania.

International Society of Human Rights było inicjatorem otwartego listu do prezydenta Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. List został podpisany przez międzynarodową koalicję 7 organizacji pozarządowych zajmujących się obroną praw człowieka. Cała akcja miała miejsce 20 marca 2008 roku. Nadawcy listu nawoływali do przestrzegania praw człowieka oraz trwania przy olimpijskich ideałach, co nierozerwalnie wiąże się z zagwarantowaniem sportowcom wolności słowa w Pekinie. W liście stwierdzono również, że tylko „aktywne i odpowiedzialne podejście MKOlu może zapobiec dalszym bojkotom w przyszłości”.

List nawiązywał do zapewnień rządu chińskiego z 2001 roku, kiedy to ubiegając się o organizację Igrzysk, publicznie zobowiązał się do poprawienia przestrzegania praw człowieka oraz pełnej wolności mediów do czasu Olimpiady.
J. Hejman


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Unfortunately, China doesn't copy everything
Czas:
2008.3.25 - 2008.4.30
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Internationale Gesellschaft für Menschenrechte
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Jung von Matt
Adresaci:
Opinia międzynarodowa, władze chińskie
Hasło kampani:
Unfortunately, China doesn't copy everything





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek