Dwie postaci, niczym dwie części pasów bezpieczeństwa, oddalają się od siebie. To ojciec i syn, którzy nie wytrwali w bezpiecznym, ratującym życie uścisku. W desperackim geście wyciągają do siebie ręce, lecz nie są w stanie ponownie się chwycić. Już za późno.
Głównym celem kreacji kampanii pt. "Nao se separe de quem voce ama, Use sempre o cinto de segurança." (Nie rozstawaj się z tymi, których kochasz. Zawsze zapinaj pasy bezpieczeństwa) jest uświadomienie odbiorcom, że prowadząc samochód bez zapięcia pasów narażają się na śmierć i kalectwo i w ten sposób oddalają się od rodziny i bliskich.
Obok rodzinnej metafory kreacja wykorzystuje fakt, że tempo oddalających się od siebie pasów bezpieczeństwa jest szybkie. Dzięki temu kreacja nabiera siły wyrazu, oddziałuje na wyobraźnię i na uczucia odbiorców.
Kampania ma przypominać kierowcom, że zapinanie pasów nie jest sposobem na uniknięcie mandatu, ale ma zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i jego rodzinie. W myśl brazylijskiej ustawy o używaniu pasów bezpieczeństwa – zapinanie ich jest obligatoryjne, a podróżowanie bez nich grozi ukaraniem grzywną.
Filip Jędruch
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy