Setki białych wypustek układających się w kształt rysów twarzy prezydenta Obamy, najszybszego sprintera świata – Jamajczyka Usaina Bolta oraz sportowców niosących płomień olimpijski pomagają osobom niewidomym. Same uwypuklenia nie mają magicznej mocy uzdrawiania lecz stanowią część kampanii prowadzonej na przełomie stycznia i lutego br. przez międzynarodową organizację Orbis.
Na przystankach autobusowych zainstalowano plakaty przedstawiające osoby i wydarzenia, którymi interesują się ludzie we wszystkich państwach świata. Kreacje nie były jednak wykonane za pomocą zdjęć lecz uwypukleń papieru naśladujących swoją formą alfabet Braille’a.
Ta outdoorowa akcja miała uświadomić mieszkańcom Hong Kongu jak bardzo osoby mające poważne problemy ze wzrokiem są wykluczone z życia publicznego i jak bardzo niedowidzący pozbawieni są, zadawałoby się powszechnego, dostępu do informacji.
Zgodnie z hasłem "Help them see what’s happening" ("Pozwólmy im zobaczyć co się dzieje") autorzy przekazu nawoływali do wsparcia organizacji.
Od momentu powstania (1982 rok) Orbis pomógł zmienić życie 10 milionom ludzi zamieszkałym w 87 krajach. Oddział w Hong Kongu realizuje specjalne programy leczenia w Bangladeszu, Chinach, Etiopii, Indiach i Wietnamie. Dysponuje specjalistycznymi samolotami, dzięki którym organizuje latające szpitale pomagając i edukując ludzi pozbawionych specjalistycznej opieki lekarskiej.
Kreacja otrzymała nagrodę (Brąz) w kategoriach 'Best Traditional Ambience’ i 'Poster Campaign’ na Festiwalu The Kam Fan Awards.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona