logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > BOSS
21.03.2025
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Nigeria, Walka z przemocą

BOSS



Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet nigeryjska Orange Academy stworzyła niebanalną kampanię społeczną, wzywającą do walki z przemocą wobec kobiet. Koncepcja projektu została oparta na grze skojarzeń i nawiązań do designu ekskluzywnych magazynów modowych typu Vogue.

Surowy, czarno-biały portret kobiety z widocznymi śladami pobicia przypomina słynne fotografie okładkowe twórców takich jak Richard Avedon czy Annie Leibovitz, tytuł – BOSS – wygląda niemal identycznie jak logotypy kultowych pism, zaś subtelne w formie, ale mrożące krew w żyłach definicje powyższego słowa to nic innego, tylko popularne wyimki, zachęcające do sięgnięcia po artykuły wewnątrz wydania.

Grafika, będąca bardziej reklamą niż kampanią społeczną sensu stricte, generuje niepokojący, mocno dwuznaczny przekaz, co tylko podkreśla ostatni wers opublikowany na „okładce”: Kobiety zasługują na to, by pisać własne historie, a nie tylko, by je przetrwać.

Jak deklarują twórcy kampanii: projekt odnosi się do pilnej potrzeby systemowej zmiany — szczególnie w Nigerii i całej Afryce, gdzie problem przemocy wobec kobiet jest nadal głęboko zakorzeniony.

txt: Dorota Chrobak

Dzień kobiet walka z przemocą digital Nigeria kampanie studenckie


Nazwa kampanii:
IWD | BOSS
Czas:
2025.3.8
Nadawca:
inomakora
Media:
digital
Wykonawca:
school: ORANGE ACADEMY





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek