Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet nigeryjska Orange Academy stworzyła niebanalną kampanię społeczną, wzywającą do walki z przemocą wobec kobiet. Koncepcja projektu została oparta na grze skojarzeń i nawiązań do designu ekskluzywnych magazynów modowych typu Vogue.
Surowy, czarno-biały portret kobiety z widocznymi śladami pobicia przypomina słynne fotografie okładkowe twórców takich jak Richard Avedon czy Annie Leibovitz, tytuł – BOSS – wygląda niemal identycznie jak logotypy kultowych pism, zaś subtelne w formie, ale mrożące krew w żyłach definicje powyższego słowa to nic innego, tylko popularne wyimki, zachęcające do sięgnięcia po artykuły wewnątrz wydania.
Grafika, będąca bardziej reklamą niż kampanią społeczną sensu stricte, generuje niepokojący, mocno dwuznaczny przekaz, co tylko podkreśla ostatni wers opublikowany na „okładce”: Kobiety zasługują na to, by pisać własne historie, a nie tylko, by je przetrwać.
Jak deklarują twórcy kampanii: projekt odnosi się do pilnej potrzeby systemowej zmiany — szczególnie w Nigerii i całej Afryce, gdzie problem przemocy wobec kobiet jest nadal głęboko zakorzeniony.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
07.05.2025slider
Imperium zbudowane na odpadach