W bardzo dobitny sposób na problem łamania praw zwierząt zwraca uwagę francuska kampania Humans for Animals z października 2005 roku, zrealizowana przez agencję TBWA Paris. Przesłanie akcji ujęte zostało w haśle „Don’t treat others the way you don’t want to be treated” (Nie traktuj innych w sposób, w jaki sam nie chciałbyś być traktowany). W imię rozrywki, badań naukowych czy intencji biznesowych zwierzęta są zabijane lub poddawane cierpieniu. Celem kampanii jest rozbudzenie w odbiorcach świadomości, że zwierzęta czują, cierpią i doświadczają bólu podobnie jak ludzie, z jedną tylko różnicą – nie mogą się temu przeciwstawić. Reklamy pokazują zamianę ról – to zwierzęta pastwią się nad ludźmi. Fotografie małp jedzących ludzki mózg, foki pochylającej się nad zsiniałym noworodkiem, leżącym w kałuży krwi, czy nagiego poddawanego eksperymentom człowieka w klatce, niewątpliwie mogą szokować, ale niewątpliwie zamierzony efekt i pozostają w pamięci odbiorcy.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!