W bardzo dobitny sposób na problem łamania praw zwierząt zwraca uwagę francuska kampania Humans for Animals z października 2005 roku, zrealizowana przez agencję TBWA Paris. Przesłanie akcji ujęte zostało w haśle „Don’t treat others the way you don’t want to be treated” (Nie traktuj innych w sposób, w jaki sam nie chciałbyś być traktowany). W imię rozrywki, badań naukowych czy intencji biznesowych zwierzęta są zabijane lub poddawane cierpieniu. Celem kampanii jest rozbudzenie w odbiorcach świadomości, że zwierzęta czują, cierpią i doświadczają bólu podobnie jak ludzie, z jedną tylko różnicą – nie mogą się temu przeciwstawić. Reklamy pokazują zamianę ról – to zwierzęta pastwią się nad ludźmi. Fotografie małp jedzących ludzki mózg, foki pochylającej się nad zsiniałym noworodkiem, leżącym w kałuży krwi, czy nagiego poddawanego eksperymentom człowieka w klatce, niewątpliwie mogą szokować, ale niewątpliwie zamierzony efekt i pozostają w pamięci odbiorcy.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu