Supermodelka Christy Turlington bojkotuje tegoroczny dzień matki. W projekt angażuje zarówno matki sławne, np. Jennfier Connely, znaną m.in. z „Requiem for a dream” czy Debrę Messing, jak i te nieznane szerokiej publiczności. Powód? Chęć zwrócenia uwagi opinii publicznej na fakt, że codziennie 1000 kobiet ginie z powodu komplikacji wywołanych ciążą.
W przydługim filmie przygotowanym przez agencję reklamową CHI&Partners, obok celebrytek wypowiadają się „zwykłe” kobiety z całego świata. Problem dotyczy bowiem wszystkich matek, niezależnie od miejsca zamieszkania. Bohaterki spotu nie apelują o składanie dotacji, ale o zachowanie milczenia podczas dnia matki – po to, aby zwrócić uwagę bliskich na problem wysokiej śmiertelności wśród kobiet w ciąży. Aby poprzeć akcję wystarczy (dla większość mam są to na pewno radykalne propozycje) nie odpowiadać na życzenia, nie odbierać telefonów od dzieci (!), na ten jeden dzień po prostu zniknąć – aby pokazać jak bardzo może komuś brakować matki.
Autorzy kampanii zatytułowanej „No Mothers Day” (Bez Dnia Matki) zaplanowali ją tak, by rozprzestrzeniała się wirusowo. Użytkownicy przesyłają sobie nawzajem adres filmiku, a ten z kolei odsyła do facebookowego fanpage’a, który liczy już ponad 20 tys. fanów. Poprzez specjalnie przygotowaną aplikację, matka, która chce poprzeć kampanię może wysłać wiadomość swoim znajomym, że w Dniu Matki nie będzie odpowiadała na telefony i życzenia, a zamiast prezentu woli, by przekazać pieniądze na konto fundacji Every Mother Counts – nadawcy kampanii.
Szacuje się, że każdego roku przez powikłania wywołane ciążą umiera blisko 360.000 kobiet. Prawie wszystkich śmierci można uniknąć. Celem kampanii jest pomoc kobietom z krajów, w którym odsetek śmierci jest największy.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem