W okresie wakacyjnym 2004 we Francji zorganizowano ogólnonarodową kampanię rowerową. Ministerstwo Zdrowia wraz z organizacją Inpes wzywały do zakładania kasku podczas jazdy na rowerze. Stworzono dwie kreacje do dwóch grup odbiorców. Plakat dla najmłodszych rowerzystów przedstawia rząd dziecięcych bohaterów: strażaka, kierowcę formuły 1, astronautę, superbohatera z komiksów; wszyscy w ręku trzymają kask jako immanentna część swojego stroju i swojej roli. Obok nich stoi chłopiec z kaskiem na głowie. Hasło głosi: „Pas de héros sans casque. Pas de vélo sans casque.” (Nie ma bohaterów bez kasku. Nie ma roweru bez kasku). W ten sposób kaskowi nadano wartość pozytywną – "bohaterską".
Druga kreacja, z hasłem „A vélo. Le casque. Ce n’est pas obligatoire. C’est juste indispensable” (Na rowerze. Kask. To nie jest obowiązkowe. To jest po prostu niezbędne), kierowana jest do rodziców i przedstawia mamę z dzieckiem na tandemie, oboje są w kaskach. Ten plakat ma walczyć z tendencją do banalizowania konieczności jazdy w kasku.
W ramach kampanii powstały również plakaty i naklejki skierowane do sklepów sportowych, z hasłem zachęcającym klientów do kupowania kasku właśnie w tak oznaczonym punkcie sprzedaży.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju