W okresie wakacyjnym 2004 we Francji zorganizowano ogólnonarodową kampanię rowerową. Ministerstwo Zdrowia wraz z organizacją Inpes wzywały do zakładania kasku podczas jazdy na rowerze. Stworzono dwie kreacje do dwóch grup odbiorców. Plakat dla najmłodszych rowerzystów przedstawia rząd dziecięcych bohaterów: strażaka, kierowcę formuły 1, astronautę, superbohatera z komiksów; wszyscy w ręku trzymają kask jako immanentna część swojego stroju i swojej roli. Obok nich stoi chłopiec z kaskiem na głowie. Hasło głosi: „Pas de héros sans casque. Pas de vélo sans casque.” (Nie ma bohaterów bez kasku. Nie ma roweru bez kasku). W ten sposób kaskowi nadano wartość pozytywną – "bohaterską".
Druga kreacja, z hasłem „A vélo. Le casque. Ce n’est pas obligatoire. C’est juste indispensable” (Na rowerze. Kask. To nie jest obowiązkowe. To jest po prostu niezbędne), kierowana jest do rodziców i przedstawia mamę z dzieckiem na tandemie, oboje są w kaskach. Ten plakat ma walczyć z tendencją do banalizowania konieczności jazdy w kasku.
W ramach kampanii powstały również plakaty i naklejki skierowane do sklepów sportowych, z hasłem zachęcającym klientów do kupowania kasku właśnie w tak oznaczonym punkcie sprzedaży.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół