Na pierwszy rzut oka plakaty wyglądają jak reklamy najnowszego modelu samochodu i kosztownej torebki znanego domu mody. Jednak nie mają one na celu promocji produktów ekskluzywnych marek, ale zobrazowanie luksusowego stylu życia części ukraińskiego społeczeństwa. Co więcej, owe dobra luksusowe mają pewną skazę. Zostały kupione za pieniądze pochodzące z łapówek i dlatego też są splamione fioletowym barwnikiem. Jak głosi napis na plakatach: "Corruption must be spotted" ("Korupcja musi być widoczna").
Za główny cel kampanii twórcy postawili sobie "zmniejszenie tolerancji społecznej na korupcję", gdyż według danych międzynarodowej organizacji walczącej z tym procederem, Transparency International, aż 22% mieszkańców Ukrainy usprawiedliwia dawanie i przyjmowanie łapówek. A problem jest duży. Transparency International co roku publikuje listę państw z punktacją wg Corruption Perceptions Index, który pokazuje, w jakim stopniu obywatele danego kraju postrzegają instytucje państwowe jako skorumpowane. Im niższa pozycja na liście, tym opinia o panującej korupcji silniejsza – Ukraina znalazła się na 130. miejscu na 167 państw branych pod uwagę.
Iga Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy