Komisja Etyki Reklamy, funkcjonująca przy Radzie Reklamy, krytycznie ustosunkowała się do reklamy zup Profi, której hasło brzmiało „Bo zupa była prawdziwa”.
Na kreację kampanii pt. „Powstrzymać przemoc domową”, zrealizowanej 15 lat temu na zlecenie Stowarzyszenia Niebieska Linia, składało się hasło „Bo zupa była za słona” oraz zdjęcie kobiety z podbitym okiem i jej równie poturbowanego dziecka. W ubiegłym roku Profi, producent zup w torebkach, rozpoczął kampanię promującą swój produkt, której jedna z odsłon przedstawiała kobietę obdarowywaną kwiatem przez męża, a hasło wyjaśniało „Bo zupa była prawdziwa”. Odpowiedzialni za reklamę zup zapewniali, że nie miała ona w żadnym stopniu nawiązywać do kampanii społecznej sprzed lat. Więcej na ten temat można przeczytać w dziale Kontrowersje.
Komisja Etyki Reklamy podzieliła składane do niej skargi, uznając, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Skarżony złożył pisemną odpowiedź na skargi i nie uczestniczył w posiedzeniu. Pełną treść uchwały można przeczytać na stronie www.radareklamy.org.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie