logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bo tylko TAK znaczy TAK
05.03.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Problemy społeczne, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą

Bo tylko TAK znaczy TAK



Ruszył Tydzień Zgody – pierwsza kampania społeczna dotycząca „zgody” i prewencji przemocy seksualnej na uczelniach.

Rehtaeh Parsons była zwykłą 15-letnią dziewczyną, której życie jednego dnia zamieniło się w piekło. Podczas imprezy została zgwałcona przez kilku kolegów, a z powodu nadmiaru alkoholu ledwo to zapamiętała. Parę dni później zdjęcia dokumentujące gwałt znalazły się w sieci, z miejsca zostały udostępnione tysiące razy w całej Kanadzie, a na upokorzoną Rehtaeh wylała się lawina hejtu. Wszelkie próby uzyskania pomocy na policji skończyły się niepowodzeniem. Półtora roku później zaszczuta dziewczyna popełniła samobójstwo.

Jej śmierć wywołała szeroką dyskusję na temat cyberprzemocy, kultury gwałtu i przemocy seksualnej w internecie. W końcu w sprawę zaangażowali się Anonymous, którzy zagrozili ujawnieniem tożsamości gwałcicieli, a lokalny rząd Nowej Szkocji oraz Kanadyjska Królewska Policja zdecydowały o ponownym otwarciu zamkniętej wcześniej sprawy i postawieniu napastników przed sądem. W 2014 roku Kanada, jako jedno z pierwszych państw na świecie, przyjęła prawo umożliwiające zwalczanie cyberprzemocy, nazywane od tego momentu Prawem Rehtaeh.

Bezpłatne projekcje poruszającego filmu dokumentalnego „Bez wyjścia. Historia Rehtaeh Parsons” to tylko jeden z wielu punktów programu pierwszego w Polsce Tygodnia Zgody, czyli ogólnopolskiej kampanii społecznej na uczelniach i placówkach edukacyjnych pod hasłem Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK. Oprócz seansów dokumentu zaplanowano także warsztaty dla studentów, nauczycieli, młodzieży i rodziców z dziećmi na temat działań na rzecz bezpieczeństwa i zgody w kontaktach międzyludzkich. Cała kampania odbędzie się w dniach 4-10 marca 2019 w Krakowie i innych miastach (Wieliczce, Katowicach, Kielcach, Szczecinie oraz Pułtusku).

Kampania promuje ideę szeroko rozumianej zgody w relacjach grupowych, mediach społecznościowych oraz w relacjach intymnych. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na to, że upublicznianie zdjęć, filmików, prywatnych informacji a także kontakt seksualny bez zgody, to przemoc (w tym cyberprzemoc) i poważne naruszenie praw człowieka. Wszystkie wydarzenia są bezpłatne, większość ma charakter otwarty, na niektóre obowiązują zapisy.

Tydzień Zgody jest wspólną inicjatywą fundacji Autonomia oraz Ośrodka Badań nad Mediami Uniwersytetu Pedagogicznego i jest realizowany w ramach dofinansowania przez Konsulat Generalny Stanów Zjednoczonych w Krakowie.

Więcej informacji na www.autonomia.org.pl

Kalendarz wydarzeń znajduje się na stronie: https://www.autonomia.org.pl/index.php?id=teksty2&ajdi=143

przemoc edukacja prawa człowieka walka z przemocą cyberprzemoc Fundacja Autonomia Równouprawnienia i tolerancja Tydzień Zgody


Czas:
2019.3.4 - 2019.3.10
Tematy:
Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Autonomia
Media:
internet
Hasło kampani:
Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek